Strany před volbami sázejí v Karlovarském kraji hlavně na kontakt s lidmi

Autoři | Foto Anh Tuan Tran

Hlavně na kontaktní kampaň sázejí letos strany a uskupení v Karlovarském kraji před sněmovními volbami. Vidět jsou ale i plakáty a billboardy. Kandidující strany využívají také sociální sítě, ale třeba i provokativní happeningy. Předvolební boj se odehrává i při jednáních zastupitelstev měst nebo kraje. Proti členům vlády se ostřeji vymezuje ve svých vyjádřeních i vedení Karlovarského kraje, které je složené ze zastupitelů ANO.

Incidentů spojených s kampaní je málo a jde většinou spíš o nedorozumění, například v případě sporu o to, jestli bylo vhodné mít volební stánek SPD na městských Valdštejnských slavnostech v Chebu.

Ve volbách, které se budou konat 3. a 4. října, bude v Karlovarském kraji kandidovat 19 uskupení.

"Naše kampaň je hlavně kontaktní. Objíždíme města a místa v Karlovarském kraji. Snažíme se jich objet co nejvíc, mluvit s lidmi, potkávat se s nimi na ulici, dávat jim propagační materiály, ale i informace a především s nimi komunikovat," uvedl Jan Bureš (ODS), lídr kandidátky Spolu. Podle Bureše koalice využívá také sociální sítě. Spolu má letos centralizovanou kampaň. Regionální sdružení má k dispozici 230 tisíc korun.

Centrálně je financovaná i kampaň SPD. "Co se týká spoluúčasti v Karlovarském kraji, vyhodnotíme to až po skončení kampaně, jelikož je necelý měsíc do voleb," sdělila Karla Maříková, volební jednička kandidátky SPD. V regionu SPD již uspořádala větší akci - Jarmark SPD. "Pokud bychom plánovali ještě nějakou větší celostátní akci, budeme o ní včas informovat," dodala Maříková.

Na kontaktu s lidmi je postavená rovněž kampaň ANO. "To považuji za nejlepší způsob, jak se setkat s občany a vyslechnout si problémy, které je trápí," řekla Renata Oulehlová, která je v čele kandidátky ANO. Finance jsou podle ní řešeny centrálně. ANO plánuje ještě velkou akci na 26. září v Karlových Varech. "Zúčastním se jí já, ale i Andrej Babiš, Karel Havlíček, Alena Schillerová, Robert Plaga a Adam Vojtěch," oznámila Oulehlová.

Setkání na ulici ale třeba i u grilování je součástí kampaně STAN. "Kampaň vedeme formou intenzivního setkávání s občany," popsal ji Jan Kuchař, lídr kandidátky STAN. Voliče oslovují také venkovní reklamou a intenzivní komunikací na sociálních sítích. "Vyčíslení (nákladů) kampaně má v gesci krajská organizace hnutí, část však tvoří stranické finance a vážíme si také finančních příspěvků od našich podporovatelů," uvedl Kuchař.

Podle lídra kandidátky Stačilo! Jiřího Nedvěda se uskupení snaží o kampaň pestrou, nízkonákladovou a originální. "Sázíme hodně na kontaktní kampaň a setkání s lidmi, samozřejmě tradiční billboardy, plakáty, letáky a sociální sítě," řekl. Zmínil například nedělní společný výstup k antifašistickému památníku nad Přebuzí. "V dalších týdnech nás vedle neustálé kontaktní kampaně na ulicích čeká několik debat s občany, návštěva Jany Maláčové a Luboše Zaorálka a ještě jeden provokativní happening," uvedl Nedvěd.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, volby, sněmovna, strany, kampaň, Karlovarský

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.