Historický most na příjezdu do Ostrova v Karlovarské ulici dnes začal po více než čtyřměsíční uzavírce sloužit pro dopravu. Provoz na něm bude zatím veden jedním pruhem kyvadlově bez semaforů. Autobusy ode dneška opět zajíždějí do zastávky Ostrov, zámek. Ředitel Krajské správy a údržby silnic (KSÚSKK) Jiří Šlachta řekl, že k dodělávkám se stavbaři vrátí na most na jaře. Rekonstrukce celkem vyjde na 18,3 milionu korun.
„Došlo k prodloužení stavby o zhruba dva týdny oproti předpokladu, důvodem jsou nutné vícepráce zjištěné po odstranění torkretu, kterým byl celý most původně zakryt. Zejména bylo nutné celkové přezdění poprsních a parapetních zídek mostu a výstavba úplně nové, staticky odolné, konstrukce křídla mostu," popsal ředitel Krajské správy a údržby silnic (KSÚSKK) Jiří Šlachta. Už při zahájení stavebních prací se totiž zjistilo, že v 80. letech takzvané torkretování neboli nanášení betonové směsi na podklad z kovové sítě na historické klenbě mostu vytvořilo až dva metry tlustou vrstvu materiálu.
Stavební práce tedy zatím na mostě dokončeny tedy nejsou, opravy budou pokračovat na jaře ještě zhruba měsíc a půl. Stavbaře čeká dokončení kamenických prací, některé dokončovací práce pod mostem, omítky a osazení kamenných patníků a zábradlí na křídle mostu. Podle ředitele si vícepráce vyžádaly zvýšení ceny rekonstrukce o přibližně 430 000 korun. Stavbu krajští správci silnic financovali z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury
Starosta Ostrova Pavel Čekan (nez., zvolen za Místní) otevření mostu pro alespoň kyvadlový provoz vítá. S uzavírkou jednoho z hlavních příjezdů do města, hlavně od Karlových Varů a od průmyslové zóny jih, vznikly podle jeho slov pro Ostrov i komplikace. „Byly zajištěny nějaké objízdné trasy. Řidiči ale využívali i trasu, kdy projížděli Staroměstskou ulicí, která obvykle nebývá tak rušná a teď nám tam projíždělo až pětinásobně vozidel více během dne, než je obvyklé. Budeme muset udělat revizi, protože na té trase je i most, který má maximální nosnost dvě tuny," řekl Čekan.
Ve Staroměstské ulici, kde není silnice dostatečně široká pro obousměrný provoz, řidiči jezdili podle starosty u hřbitova i po trávníku. Historický mostek přes říčku Bystřici kvůli nízké nosnosti čeká také kompletní kontrola.
Dnes otevřený most na Karlovarské ulici stojí u zámeckého parku podle ostrovské radnice od roku 1830, ale podle památkářů se v tomtéž místě kamenné mosty klenuly již od poloviny 16. století. Právě ve spolupráci s památkáři hledali při jeho opravě stavbaři i lokální zdroj kamene, který na historické klenby používali. Šlo například o rulu z kamenolomu Barbora v Jáchymově.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.