Počasí dnes-1 °C, zítra1 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

České dráhy budou dalších 15 let zajišťovat provoz spěšných vlaků mezi Plzní a Karlovými Vary

Zástupci Plzeňského a Karlovarského kraje podepsali kontrakt s dopravcem s platností do prosince 2038. Smlouva zajišťuje provoz spěšných vlaků mezi oběma kraji. Cena zakázky činí 1,7 miliardy korun. Na lince budou nadále jezdit oblíbené jednotky RegioPanter.

„V nabídkovém řízení jsme obdrželi celkem dvě nabídky, a to od dopravců ARRIVA vlaky a České dráhy. Při zajištění stejných požadavků pro všechny uchazeče nabídl dopravce České dráhy vlaky za nejvýhodnější cenu pro Plzeňský a Karlovarský kraj, a proto byla s tímto dopravcem uzavřena smlouva na 15 let,“ uvedl náměstek plzeňského hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek (STAN).

Celková hodnota zakázky na 15 let činí necelých 1,7 miliardy korun. V přepočtu to vychází na 137 korun za každý ujetý vlakový kilometr. Od této ceny se ještě budou odečítat vybrané tržby. Na území Plzeňského kraje vlaky ročně ujedou zhruba 315 tisíc kilometrů a na území Karlovarského kraje 510 tisíc kilometrů.

Dopravce bude i nadále provozovat čtyři moderní nízkopodlažní elektrické jednotky RegioPanter, které nabízejí cestujícím komfortní svezení. Na palubě lidé najdou zásuvky pro dobíjení mobilních telefonů či notebooků, samozřejmostí je také wi-fi připojení a prostorné bezbariérové WC.

„V našem kraji se jedná o linku s nejdynamičtějším růstem počtu cestujících. Oproti červnu 2018 se zde v červnu 2022 zvedl počet cestujících zhruba o 80 procent a v červnu 2023 je tento nárůst i nadále stabilní,“ upřesňuje Čížek. Nárůst cestujících evidují také v Karlovarském kraji.

„Je logické, že velký zájem cestujících vedl k tomu, že v rámci plnění smlouvy musí dopravce zajistit nejpozději od prosince 2026 další dvě kvalitativně shodné elektrické jednotky tak, aby byla udržena kultura cestování a zároveň zajištěna dostatečné kapacita pro cestující,“ dodal za Karlovarský kraj člen zastupitelstva pro oblast dopravy Jan Bureš (ODS).

S ohledem na skutečnost, že na lince P1 západ budou jezdit stejná vozidla jako nyní, dopravce zůstane také stejný a jízdní řád nedozná významných změn, běžný cestující změnu smluvního vztahu prakticky nepozná.

„Linka P1 západ přináší cestujícím výhodu v přímém spojení z Plzně až po Karlovy Vary v pravidelném dvouhodinovém taktu. V úseku Plzeň – Cheb navíc přibližně půlí interval mezi vlaky InterCity, které obsluhují nejmodernější jednotky pro dálkovou dopravu InterJet, takže ve větších městech mají lidé k dispozici spojení každou hodinu. Za rostoucím zájmem o tuto linku je i rychlost a kratší cestovní časy oproti minulosti, které spěšné vlaky dosahují díky vysoké dynamice jízdy nových jednotek RegioPanter," zdůrazňuje náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta.    

Ve vlacích i nadále bude v úseku Plzeň – Mariánské Lázně platit tarif Integrované dopravy Plzeňského kraje, který umožňuje cestování téměř všemi spoji v Plzeňském kraji na jednu jízdenku. V případě zaměstnanců a důchodců pracujících ve veřejné dopravě v kraji bude i zde uznáváno zaměstnanecké jízdné IDPK. Na území Karlovarského kraje bude cestujícím i nadále k dispozici tarif IDOK, tarif ČD a nelze opomenout i uznávání výhodné nabídky příhraniční jízdenky EgroNet

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Eva Mertlová

Štítky České dráhy, spěšné vlaky, linka P1, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, dopravce, železniční doprava, Regiopanter

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

České dráhy budou dalších 15 let zajišťovat provoz spěšných vlaků mezi Plzní a Karlovými Vary  |  Doprava  |  Zprávy  |  Karlovarská Drbna - zprávy z Karlových Varů a Karlovarského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.