Rekonstrukce silnice II/210 od lomu Vítkov směrem k Podstrání na Sokolovsku je dokončená. Investor, Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje, dal vozovku staticky zajistit pomocí opěrných zdí a položit nový povrch i svodidla. Letošní největší dopravní investice v Karlovarském kraji vyšla na 181,3 milionu korun. Stavba trvající zhruba rok a půl se výrazně neprodražila, informoval novináře zastupitel pro dopravu Jan Bureš.
Práce na úseku dlouhém 3,7 kilometru začaly loni na jaře. Stavba byla rozdělena do sedmi úseků a pracovalo se za částečného omezení provozu. Rekonstrukce výrazně zvýší bezpečnost provozu.
„V rámci modernizace se dělalo nejenom to, co je vidět, nový povrch a nová svodidla, ale především se tu dělaly opěrné zdi, vlastně sanace celého úseku, včetně jednoho mostu,“ uvedl Bureš. Statické zajištění pomocí opěrných zdí bylo provedeno v déle více než kilometr. Konstrukce vozovky se rozšířila a zesílila.
Ačkoli je stavba již zkolaudovaná, jeden úsek se dokončit nestihl. Podle zastupitele se v době příprav nepodařilo vyřešit majetko-právní vztahy s původním majitelem kvůli exekuci. Kilometrový úsek, který je uprostřed nové silnice, má stále původní povrch a je bez svodidel. Jeho opravou se nyní bude kraj zabývat.
Krajská silnice druhé třídy je jednou z tras ze Sokolova do Mariánských Lázní či do Bečova nad Teplou a dále na Plzeň. Ve značné míře ji využívají rovněž obyvatelé Sokolova a okolních obcí při cestách do Slavkovského lesa.
Silničáři zrekonstruovali také most přes Lobezský potok. Vzhledem k tomu, že se pracovalo na území Chráněné krajinné oblastí Slavkovský les, musela stavební firma brát ohled na životní prostředí a práce uzpůsobit. Například v potoku, který lemuje silnici, žije chráněná mřenka, v okolí jsou i chráněné druhy rostlin, například zvláště chráněný vstavač májový.
Projekt u Podstrání představuje jednu z nejnákladnějších dopravních investic Karlovarského kraje do silnic druhé a třetí třídy v posledních letech. Na financování kraj získal kraj peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.