Oprava silnice na Podstrání u Sokolova za 180 milionů korun je hotová

Autoři | Foto pixabay.com

Rekonstrukce silnice II/210 od lomu Vítkov směrem k Podstrání na Sokolovsku je dokončená. Investor, Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje, dal vozovku staticky zajistit pomocí opěrných zdí a položit nový povrch i svodidla. Letošní největší dopravní investice v Karlovarském kraji vyšla na 181,3 milionu korun. Stavba trvající zhruba rok a půl se výrazně neprodražila, informoval novináře zastupitel pro dopravu Jan Bureš.

Práce na úseku dlouhém 3,7 kilometru začaly loni na jaře. Stavba byla rozdělena do sedmi úseků a pracovalo se za částečného omezení provozu. Rekonstrukce výrazně zvýší bezpečnost provozu.

„V rámci modernizace se dělalo nejenom to, co je vidět, nový povrch a nová svodidla, ale především se tu dělaly opěrné zdi, vlastně sanace celého úseku, včetně jednoho mostu,“ uvedl Bureš. Statické zajištění pomocí opěrných zdí bylo provedeno v déle více než kilometr. Konstrukce vozovky se rozšířila a zesílila.

Ačkoli je stavba již zkolaudovaná, jeden úsek se dokončit nestihl. Podle zastupitele se v době příprav nepodařilo vyřešit majetko-právní vztahy s původním majitelem kvůli exekuci. Kilometrový úsek, který je uprostřed nové silnice, má stále původní povrch a je bez svodidel. Jeho opravou se nyní bude kraj zabývat.

Krajská silnice druhé třídy je jednou z tras ze Sokolova do Mariánských Lázní či do Bečova nad Teplou a dále na Plzeň. Ve značné míře ji využívají rovněž obyvatelé Sokolova a okolních obcí při cestách do Slavkovského lesa.

Silničáři zrekonstruovali také most přes Lobezský potok. Vzhledem k tomu, že se pracovalo na území Chráněné krajinné oblastí Slavkovský les, musela stavební firma brát ohled na životní prostředí a práce uzpůsobit. Například v potoku, který lemuje silnici, žije chráněná mřenka, v okolí jsou i chráněné druhy rostlin, například zvláště chráněný vstavač májový.

Projekt u Podstrání představuje jednu z nejnákladnějších dopravních investic Karlovarského kraje do silnic druhé a třetí třídy v posledních letech. Na financování kraj získal kraj peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, silnice, správa, stavby, Sokolov, Karlovarský kraj, opěrná zeď, Jan Bureš, okres Sokolov, Vítkov, Státní fond dopravní infrastruktury, Plzeň

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.