Mariánské Lázně plánují v příštím roce digitalizovat chod úřadu i komunikaci s občany. S rozpočtem okolo 23 milionů korun jde o jednu z nejvýznamnějších investičních akcí města v příštím roce. Starosta Martin Hurajčík (ANO) řekl, že by město mělo na většinu nákladů získat dotace.
Projekt posílení digitálních technologií v chodu úřadu a styku s veřejností nazývá město podobně jako státní správa Portál občana. „Je to vlastně zjednodušení samosprávy, lepší komunikace s občany přes internet, přes dálkový přístup a samozřejmě razantní zjednodušení oběhu dokladů na městském úřadu, ať už jsou to faktury, objednávky, usnesení nebo návrhy do rady, do zastupitelstva, tak všechno půjde elektronicky, všechno se bude podepisovat digitálně. Oproti dobám současným a minulým je to výrazná změna, protože samozřejmě ubude papírové zatížení a běhání z jedné kanceláře do druhé," popsal starosta lázeňského města Martin Hurajčík (ANO).
Podle Hurajčíka bude zavádění digitálních technologií nějakou dobu trvat a město nechce na elektronickou komunikaci přejít dřív, než bude systém plně funkční. Se zaváděním prvních prvků by se mělo začít zřejmě na začátku roku 2025 a implementace bude trvat zhruba rok. Mezitím chce radnice fungovat v režimu duálních systémů, kdy bude agendu zpracovávat v dosavadní podobně i elektronické, aby se daly zjistit a odstranit případné nedostatky.
Ačkoli se velká část digitalizace bude týkat vnitřního chodu úřadu, výsledek by měl být přínosem i pro občany. Mohli by díky tomu získat možnost například zaplatit místní poplatky elektronickou formou, aniž by museli fyzicky na úřad.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.