Modernizace trati z Karlových Varů do Potůčků se prodlouží i prodraží. Opravy zhruba za 300 milionů korun, které na železnici v Krušných horách začala dělat Správa železnic (SŽ) v létě, se prodlouží o dva týdny, vlaky by se na koleje měly vrátit koncem listopadu.
„Plánované zprovoznění trati se posunulo z 15. na 29. listopadu. Posun je způsobený náročnějšími výkopovými pracemi pro odvodnění trati, jelikož část podloží byla oproti předpokladům více skalnatá. Vliv na rozpočet opravy je však zanedbatelný. Pokud nenastanou v listopadu například výjimečně složité klimatické podmínky, jiné zdržení prací nepředpokládáme," upřesnil mluvčí SŽ Dušan Gavenda. Stavbaři pracují na části tratě mezi Novými Hamry a Perninkem na Karlovarsku od poloviny července. Cena modernizace trati byla 283 milionů korun před vícepracemi, konečnou konkrétní částku zatím SŽ podle Gavendy nezná.
„Přejezdové konstrukce budou vyměněny na pěti přejezdech, na jednom v Tisové, na dvou poblíž zastávky Nejdek-Sejfy a na dvou mezi Oldřichovem a Perninkem. Železniční viadukt v Perninku prochází sanací a injektážemi. Takto komplexně nikdy opravován nebyl, došlo pouze k odvodnění jeho svršku a výměně zábradlí," uvedl Gavenda. Na rekonstruovaném úseku trati se upravují tři vlakové zastávky, nová nástupiště vznikají v zastávkách Nejdek-Tisová, Nejdek-Sejfy a Nejdek-Oldřichov. Samotná nástupiště se zde zvýšila, postaveny byly nové přístřešky a na zastávkách přibude osvětlení.
Na modernizovaném úseku železnice stavbaři vyměňují i kolejový rošt, kdy dřevěné pražce nahrazují betonovými. Obnoví odvodnění a budou sanovat kamenné zdivo mostních objektů a propustků. Po celém úseku jezdí místo vlaků autobusy náhradní dopravy podle výlukového jízdního řádu, který je zveřejněn na jednotlivých zastávkách a na webových stránkách Českých drah. V tomto režimu budou cestující jezdit do konce listopadu, kdy by se měly vlaky vrátit na koleje. Kompletně by měla být rekonstrukce hotová podle Gavendy na jaře příštího roku. „To už ale budou stavbaři trať i zastávky opravovat za plného provozu vlaků. V plánu je pouze krátkodobá výluka v dubnu či květnu," uzavřel mluvčí.
Horská část železnice z Karlových Varů do Potůčků, respektive do německého příhraničního města Johanngeorgenstadt je v úseku od Nejdku druhou nejvýše položenou tratí v Česku. Nazývá se Krušnohorský semmering a byla dokončena v roce 1899. Z Nejdku přes Nové Hamry do Perninku projíždí vlak třemi tunely a takzvanou novohamerskou smyčkou a překonává na 15 kilometrech výškový rozdíl 360 metrů, kdy se dostane až do nadmořské výšky 915 metrů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.