Krajské destinační agentuře přidá Karlovarský kraj pět milionů korun na kampaň, která má přilákat zejména německé turisty. V posledních letech po covidové pandemii jsou znovu nejdůležitější skupinou návštěvníků Karlovarského kraje. Ze všech hostů, kteří v kraji přenocují, tvoří zhruba třetinu. Více návštěvníků do kraje přijíždí jen z Česka. Podle krajského radního Vojtěch Franty (Piráti), je ale potřeba německé turisty stále lákat, zejména na období roku mimo hlavní sezonu.
"My jsme zjistili v minulých letech, zvláště po covidu, že nad rámec peněz, které posíláme destinační agentuře, což je 12 milionů korun, je výhodné znovu oslovit třeba německý trh mimo sezonu, to znamená v těch nízkých měsících na konci zimy a na jaře, kdy propad trhu nějaký je, a investovat do kampaně na nejbližším trhu, to znamená v Německu. Investovali jsme do toho v minulých letech a vyplatilo se to, hosté přijeli. Takže chceme v této strategii pokračovat i dál," uvedl Vojtěch Franta.
Za loňský rok přijelo do Karlovarského kraje 1,34 milionu návštěvníků, kteří v kraji i přenocovali. Hosté z Německa z toho tvořili 32,4 procenta a byli tak nejsilnější zahraniční skupinou návštěvníků. V letošním roce, za první dvě pololetí, tvořili Němci už 36,5 procenta návštěvníků.
Významní jsou hosté z Německa pro turistický ruch v Karlovarském kraji i z pohledu počtu přenocování. V průměru lidé stráví v Karlovarském kraji 3,7 noci. Němečtí turisté ale 4,2 noci. Patří tak mezi hosty, kteří v kraji tráví delší dobu než nejčastější jednodenní nebo víkendové pobyty.
A právě pokles počtu přenocování je trend, na který je třeba podle radního Franty reagovat a připravovat se na něj. Doby, kdy lidé v lázeňských městech trávili dvou- i třítýdenní pobyty, se už zřejmě nevrátí. Lázeňské pobyty, které byly vždy dlouhodobé, se zkracují.
Klienti, kteří v lázeňských městech pobývají nejdéle, jsou obvykle z Blízkého východu. Přes 9,2 dne v Karlovarském kraji tráví průměrně hosté z Izraele a průměrných 8,1 dne pak hosté ze Saudské Arábie.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.