Počasí dnes-1 °C, zítra1 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Nová Destinační agentura Krušnohoří začne koordinovat rozvoj v rozsáhlém území na pomezí dvou krajů

Destinační agentura Krušnohoří má vedení i zaměstnance, začne tedy rozvíjet kontakty s obcemi i místními firmami a spolky. Agenturu loni založily Karlovarský a Ústecký kraj společně s Montanregionem Krušnohoří, který je na Seznamu světového dědictví UNESCO. Agentura má koordinovat rozvoj v rozsáhlém území na pomezí obou krajů v pásu dlouhém více než 100 kilometrů a širokém deset až 20 kilometrů.

"Jsme personálně zabezpečeni a začali jsme standardně fungovat. Předložili jsme nějaký prvním plán práce na rok 2023, který schválila rada a který začínáme naplňovat. První, co je už vidět, je, že jsme na sociálních sítích, máme logo a pracujeme na vizuální identitě regionu, která bude pro propagaci důležitá. V horizontu pár měsíců spustíme webové stránky a v návaznosti na identitu a webové stránky začneme tvořit jednotnou identitu území pomocí turistických okruhů, značení a podobně," řekl ředitel agentury Štěpán Javůrek.

V regionu, který má zastřešovat destinační agentura Krušnohoří, je 68 obcí a další subjekty, které se podílejí na cestovním ruchu, správě území i jeho ochraně. Obce by ředitel destinační agentury chtěl navštívit během dvou měsíců a vysvětlit jim možné přínosy vstupu do spolku. "Máme i první obce, které na to přistoupily, které vstoupí do spolku a stanou se součástí destinačního managementu. Odezva je poměrně pozitivní. Pro spolupráci jsme získali i některé velké hráče, například skiareály Klínovec nebo Plešivec," uvedl Javůrek.

Destinační agentura má příslib obou krajů na plné financování po dobu pěti let. Do budoucna by se měly na financování podílet členové spolku, kterým by měly být obce, města nebo provozovatelé turistických zařízení. "Během těch pěti let se musí ukázat, zda destinační management je přínosný pro ty obce, nebo není. Pokud to nedokážeme, tak do toho peníze dávat nebudou. Je to na nás," zdůraznil Javůrek.

Destinační agentura Krušnohoří nechce budovat nová, vlastní infocentra, ale naopak využít sítě už fungujících. Chce je spíše metodicky podporovat, dodávat jim potřebné materiály a propagační publikace. "A spíše dodat těm materiálům jednotný vizuál, aby návštěvník měl stejný pocit v Kraslicích nebo Cínovci, že je pořád ve stejném pohoří. To zatím chybí," uvedl Javůrek. Podle Javůrka by se aktivity destinační agentury měly upírat třemi hlavními směry. Na rozvoj turistiky a cestovního ruchu, na rozvoj občanské vybavenosti v regionu Krušnohoří, ale také na ochranu přírody a památek, které se v regionu nacházejí.

Hodnocení článku je 56 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Pixabay.com

Štítky Destinační agentura Krušnohoří, Karlovarský a Ústecký kraj, Krušnohoří

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Nová Destinační agentura Krušnohoří začne koordinovat rozvoj v rozsáhlém území na pomezí dvou krajů  |  Společnost  |  Zprávy  |  Karlovarská Drbna - zprávy z Karlových Varů a Karlovarského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.