Silničáři v Karlovarském kraji připravují svou techniku na zimní sezonu a nakupují sůl. Při loňské zimě téměř celou zásobu soli spotřebovali, pro letošní rok proto museli sklady znovu naplnit. Celkem by měli mít silničáři, kteří spravují všechny krajské silnice a jako subdodavatel i zhruba polovinu silnic prvních tříd, připraveno 16 000 tun soli a 5500 tun posypové drtě, řekl ČTK ředitel Údržby silnic Karlovarského kraje Martin Leichter.
„Z loňska nám moc soli nezbylo, protože loňská zima byla silná a vlastně jsme ještě v dubnu jezdili v rámci zimní údržby. To se pak projevilo, když jsme začali dělat výspravy po zimě, byli jsme ve skluzu," uvedl Leichter. „Techniku průběžně obnovujeme. Děláme i velké opravy a snažíme se, abychom byli připravení a řidiči byli spokojeni," uvedl Leichter.
Krajští silničáři mají k dispozici 69 sypačů, 25 traktorů, 25 nakladačů a osm sněhových fréz. Hejtmanství má ve vlastnictví 1837 kilometrů krajských silnic, na nichž je 475 mostů a mostků. Vedle toho krajští silničáři uklízí asi polovinu silnic prvních tříd a dálnic, které má ve správě Ředitelství silnic a dálnic.
Podle Leichtera se i u krajských silničářů projevuje podobně jako na trhu práce nedostatek řidičů. Aktuálně by potřebovali asi pět řidičů. Správa a údržba silnic láká do svých řad i zájemce, kteří nemají řidičský průkaz na nákladní automobil, ale jen průkaz kategorie C, tedy na osobní auto. Společnost jim zaplatí přeškolení a získání oprávnění k řízení nákladního auta s tím, že pokud nejméně tři roky ve firmě zůstanou, nemusí nic platit.
Krajská údržba silnic u svých zaměstnanců kompenzuje i růst mezd jako na pracovním trhu. Na základě dohody s odbory podle Leichtera valorizuje mzdy ročně o pět až deset procent tak, aby se vyrovnaly s nabídkou jiných subjektů na pracovním trhu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.