Z padesáti milionů korun vyčleněných na podporu cestovního ruchu utratilo lázeňské město zatím zhruba polovinu. Reklamní kampaň nyní vedle Česka směřuje do Německa a zemí bývalého Sovětského svazu.
„Zatím bylo prodáno 2680 ubytovacích voucherů v celkové hodnotě necelých šesti a půl milionů korun. Ukazuje se, že to byl dobrý nápad, který opravdu českou klientelu do karlovarských hotelů přilákal,“ říká primátorka města Andrea Pfeffer Feklová (ANO).
Největší zájem je o vouchery v hodnotě 2500 korun, jejichž počet radnice zvýšila poté, co stát zavedl pomoc v podobném stylu. Státní vouchery jsou v hodnotě 4000 korun, proto Karlovy Vary část svých pětitisícových převedlo na dva a půl tisícové.
„Původně byla kampaň VaryVoucher plánována do konce září, ale již dnes je jasné, že bude pokračovat. Zapojí se do ní totiž sami hoteliéři, kteří ji rovněž považují za úspěšnou. Ze zhruba 120 karlovarských hotelů se jich do našeho systému přihlásilo přibližně sedmdesát. Největší zájem je o pobyty ve tří a čtyř hvězdičkových hotelech,“ pokračuje dále primátorka s tím, že se z voucherů nedaří obsazovat lázeňské domy, do kterých jezdí jiní klienti.
Další zajímavostí je i fakt, že zájem není ani o příměstské tábory, na které město rovněž lákalo rodiny s dětmi. „Český klient evidentně slyší na cenu pobytu, a když se rozhodne přijet, chce dovolenou strávit s dětmi a to i přesto, že v době pandemie, byly děti ve většině rodin dlouho doma,“ přiznala Andrea Pfeffer Ferklová a dodala, že obrovský zájem je o karlovarskou RegionCard , která zvýhodňuje ceny vstupného nejen v Karlových Varech, ale v celém kraji.
Velký úspěch sklízí i kulturní program, který je pestrý a nabízí i řadu aktivit. „Zatím asi největší zájem byl o koncert kapely Mirai před Thermalem. Ale máme na léto připraveno ještě mnoho skvělých kapel a další kulturních zážitků. Vrací se například autokino, které bude promítat od 18. do 22. července, koncerty jsou i na Rolavě a kolonádách. V parcích jsou workshopy a stand up vystoupení nebo si lidé mohou užít komentovanou divadelní prohlídku města,“ dodala primátorka Karlových Varů s tím, že bohatý kulturní program je naplánován až do konce srpna a je určen nejen turistům, ale také obyvatelům lázeňského města.
Kulturní aktivity města si Karlovaráci chválí. Někteří ale tvrdí, že nápad s příměstskými tábory nebyl z nejrozumnějších. "Koncerty jsou pecka, ale počítat s tím, že přijede rodina a odloží děti někam do tábora byl asi nesmysl. Přeci, když jede rodina na dovolenou, tak chce být spolu," odpověděla na naší otázku Iveta Benešová, která se těší hlavně na koncert Anety Langerové. Stejný názor má i Jíří Mráz, který naopak vyrazí na Monkey Bussines: "Ale hlavně se těším do autokina na letiště. To první jsem nestihl a tak vyrazíme nyní. Všude kde autokina vznikla si je hrozně chválí a tak se těšíme."
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.