Dnes, 18:00
Proti žádosti o povolení stavby mostu v Šemnici na Karlovarsku odpůrce znovu podal námitky. Opakuje se tak několik let trvající spor se zástupcem majitelky pozemku, který je pro stavbu mostu přes Ohři potřebný. Podle ředitele Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje Jiřího Šlachty tak bude znovu záležet na tom, jestli krajský úřad námitkám vyhoví, nebo zda schválí stavební povolení.
Čeho se námitky týkají, se účastníci řízení dozví zřejmě do týdne. Nynější most je v havarijním stavu a pro dopravu je uzavřený od roku 2021.
Předešlé žádosti o stavební povolení vždy narazily na námitky vlastníka pozemků. Podle Šlachty se ale krajská správa silnic proti předchozímu řízení pokusila všechny zmiňované problémy v žádosti odstranit. "Sám jsem zvědavý, čeho se nové námitky budou týkat," uvedl Šlachta.
Schválení stavebního záměru (dříve stavební povolení) je nezbytnou podmínkou pro to, aby kraj mohl požádat o vyvlastnění pozemků ve veřejném zájmu. Při vyvlastnění se majiteli přizná peněžitá náhrada podle obvyklé tržní ceny v místě. V případě několika metrů u mostu v Šemnici by podle Šlachty šlo asi o 20 tisíc korun. Jenže zástupce majitelky pozemku, Martin Hovorka, požaduje za pozemek a dům, který na něm stojí, několik milionů korun. Ty by ale kraj ani obec podle názoru vedení Karlovarského kraje nemohly zaplatit, i kdyby chtěly. Obec by se tak dopustila nehospodárné správy veřejného majetku.
Současné řízení je pokračováním toho z roku 2022. V něm ale bylo negativní stanovisko odboru dopravy karlovarského magistrátu. Nyní už se podařilo získat souhlasné stanovisko. Hovorka zastupující majitelku pozemků, které jsou pro rekonstrukci mostu nutné, dlouhodobě upozorňuje mimo jiné na to, že most byl postaven jako provizorium a nesplňuje legislativně technické požadavky. Přesto chce kraj postavit nový most místo toho v havarijním stavu na stejném místě.
Kraj zvažoval i možnost most posunout. "Pokud jde o posunutí nebo vychýlení mostu, tyto varianty jsme prověřili. Nicméně obec Šemnice nemá v tuto chvíli schválený územní plán, takový proces by trval několik let," dodal Šlachta. Podle něj se stav nepoužívaného a neudržovaného mostu zhoršuje. Odhadované náklady na rekonstrukci jsou okolo 20 milionů korun. Nový most by byl kvůli stoleté vodě o 30 centimetrů výš nad hladinou řeky Ohře.
Auta zatím šemnický most kvůli uzávěře objíždějí. Nejčastěji jezdí přes historický dřevěný most v Radošově, který ale na takový provoz není stavěný a nadměrná dopravní zátěž jej poškozuje.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám