čtvrtek 16. července 2020 Luboš

Lákání do Karlových Varů vyjde radnici na padesát milionů korun

Karlovarští zastupitelé schválili balík peněz, který infocnetrum utratí na reklamní kampaň, volnočasové aktivity a vouchery pro návštěvníky města. Peníze na tuto podporu získali zastupitelé mimo jiné i škrty v některých plánovaných investičních akcích.

Padesát milionů korun je schváleno na tři věci. První je marketingová kampaň nazvaná Město zážitků, která spolyká až pětatřicet milionů korun, druhou jsou vouchery pro návštěvníky města v hodnotě deseti milionů korun a třetí pak volnočasové aktivity za pět milionů korun.

Představený návrh sice zastupitelé nakonec schválili, hlasování ale předcházela debata, ve které zejména opoziční poslanci odsuzovali, že mají hlasovat o něčem, co konkrétně nevidí. Tedy jaká bude kampaň, kde bude, kdo do Karlových Varů přijede například koncertovat a tak dále. Zejména Piráti pak poukazovali na nebezpečí, že si z uvolněných peněz mohou odloupnout „kamarádi“ a další subjekty. „Opravdu chceme vědět, kam ty peníze konkrétně půjdou a chceme to kontrolovat,“ požadoval mimo jiné za Piráty Jindřich Čermák.

Primátorka města Andrea Pfeffer Ferklová (ANO) sdělila: "Vedení města nemá s kontrolou problém a navíc peníze půjdou do městského infocentra, které  bude zmíněné projekty zajišťovat. Chceme ale podporovat naše umělce jako jsou třeba hudebníci z Karlovarského symfonického orchestru."

Vedení města původně  chtělo na vouchery vyčlenit 30 milionů korun, z čehož nakonec po jednání s hoteliéry sešlo. Hoteliéři se ale s městem dohodli, že pokud se vouchery ujmou, budou podobné pobídky nabízet i sami, bez nároku na kompenzaci ze strany města.

Podle ředitele infocentra Josefa Dlohoše musí kampaň začít co nejdřív. "Už 25. května se na našich stránkách spustí registrační formulář, kde si zájemci a hosté Karlových Varů budou moci vygenerovat slevový voucher v hodnotě 1000, 2500 nebo 5000 korun na ubytování se snídaní na víkend, prodloužený víkend nebo týdenní lázeňský pobyt, ale mohou zůstat i déle," popsal Dlohoš.

Karlovy Vary, jejichž ekonomika stojí na lázeňství a cestovním ruchu a dosud spoléhaly hlavně na zahraniční návštěvníky, opatření, která zavřela hotely a lázně tvrdě zasáhla. Dokud nebudou otevřeny hranice, budou se snažit místní hotely a lázně s podporou města cílit na české návštěvníky, kteří zatím tvořili v Karlových Varech menšinu.

Jak ale upozornila například opoziční zastupitelka Věra Bartůňková (KSČM), pokud chtějí hotely a restaurace přilákat české návštěvníky, měly by upravit i cenové hladiny. "Bez toho můžeme dávat na vouchery třeba 100 milionů a nikdo k nám nepřijede," upozornila.

Zajímavý apel na zastupitele přednesla i zkušená manažerka cestovního ruchu Nora Dolanská, která s městem spolupracuje. „Snažíme se nastartovat město z bodu nula a stejně jako Karlovy Vary se připravují i další města a regiony. Z odhadů vyplývá, že 68 % lidí chce v létě zůstat doma v Česku. Podvědomě mohou být pro turisty v současné době Karlovy Vary zdravotně bezpečné, je to lázeňské město a je tady hodně lékařského personálu. To by jim mohlo zajistit pocitově bezstarostnou dovolenou. I proto vítám speciální programy pro děti, rodiče jsou unavení a právě tyto programy by mohly být tou rozhodující přidanou hodnotou,“ uvedla Nora Dolanská a doporučila všem místním obyvatelům, aby na léto pozvali své známé a kamarády z republiky a ukázali jim naše krásné město.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo1 čtenářů

Autoři | Foto Roman Kořinek

Štítky podpora, lázeňství, Karlovy Vary, zastupitlé

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.