Volební kampaně stran, které kandidují v krajském městě Karlovy Vary, se budou pohybovat ve stovkách tisíc korun. Alespoň u stran, které své náklady zveřejnily. U některých stran a hnutí se prolínají náklady na komunální volby a náklady na kampaň v senátních volbách, které se budou konat ve stejném termínu.
Například koalice Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) uvedla, že do kampaně dá zhruba 500 tisíc korun. Kampaň bude směřována na sociální sítě, ale i billboardy a tiskoviny. V současném vedení města figuruje jako koaliční partner ODS. V následujících volbách se rozhodla kandidovat podobně jako v parlamentní volbách pod koaliční hlavičkou Spolu.
Zhruba stejně peněz má stát volební kampaň i opoziční hnutí Karlovarská občanská alternativa (KOA). Regionální hnutí, které mělo dvě volební období v čele města primátora Petra Kulhánka, nyní hejtmana Karlovarského kraje, také částečně spojuje kampaň do senátu a komunální volby. Kulhánek se letos pokusí získat senátorské křeslo. Na kandidátce pro komunální volby figuruje spíše jako podpora, a to na devátém místě.
Piráti spočítali výdaje na kampaň na 265 tisíc korun. Uvádějí, že kampaň platí z peněz regionálního sdružení a dobrovolných příspěvků. Kromě sociálních sítí a svých podporovatelů vymýšlí i nové formy prezentace, například papírové figuríny po městě.
Menší objem peněz, ale o to víc osobního zapojení, dávají do kampaně menší politické subjekty. Například představitelé hnutí Srdcem pro Vary se stále častěji prezentují na sociálních sítích, na nichž se vyjadřují k různým tématům. Ostrá předvolební kampaň má ale teprve začít. Kandidáti se chystají mezi voliče. Už nyní se třeba SPD prezentuje při rozdávání letáků do schránek a v ulicích krajského města a okolí přibyly volební billboardy. Mezi asi nejviditelnější patří ty od hnutí Karlovaráci, kteří tak představují své kandidáty. Často jsou vidět i billboardy hnutí ANO.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.