Práce na opravě dálnice D6 mezi Karlovými Vary a Novým Sedlem na Sokolovsku budou hotové v první polovině června. Dělníci tam na sedmikilometrovém úseku mění vrchní asfaltovou vrstvu, která byla po 13 letech na hranici životnosti. Práce za 120 milionů korun jsou nyní za polovinou. Pruh směrem na Karlovy Vary už je téměř dokončený.
Kvůli trhlinám, které se místy začaly na dálnici objevovat, nechalo ŘSD provést diagnostický průzkum. Diagnostika ukázala, že poškození spodních konstrukčních vrstev je zanedbatelné a opravit je nutné pouze svrchní čtyřcentimetrovou vrstvu. Horní obrusná vrstva má životnost mezi deseti až 15 lety.
„Udělali jsme relativně levnou opravu v rámci relativně rychlého času, která nezasáhne do konstrukčních vrstev vozovky. Tím pádem prodloužíme životnost celé vozovky o dalších 15 let, kdy se na ní nějakou dobu zase nebudeme muset vracet," řekl novinářům vedoucí provozního úseku karlovarské pobočky ŘSD Jiří Baloun. Dálnice z Karlových Varů směrem na Cheb a dál do Německa je velmi frekventovaná. Denně tudy projede okolo 22 tisíc aut, z toho 3 500 jsou těžká nákladní vozidla.
Stavební práce započaly začátkem dubna. Nyní jsou zhruba v polovině. Pruh ve směru z Chebu na Karlovy Vary už je téměř dokončený, práce se nyní soustřeďují v opačném směru. Řidiči tam musí projíždět s opatrností. Dělníci opravují také dva nájezdy, a to u Jenišova a Nového Sedla, které jsou v současnosti uzavřené.
Stavba také zahrnuje pročištění odvodnění dálnice, opravu mostu a odstranění bezpečnostních rizik. Stavební firma změní i šířku jednotlivých jízdních pruhů podle nových nařízení, kdy se rozšíří zpevněná krajnice, což umožní bezpečnější odstavení vozidla u svodidel.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.