Silničáři v Karlovarském kraji v končící zimní sezoně ušetřili na odstraňování sněhu, naopak více museli chemicky ošetřovat silnice kvůli náledí. Celkově ale zřejmě výdaje na zimní údržbu budou výrazně nižší než vloni, sdělil dispečer Údržby silnici Karlovarského kraje (ÚSKK) Josef Bulka.
Karlovarský kraj dává na opravy a údržbu, včetně té zimní, ročně kolem 260 až 280 milionů korun v rámci závazku veřejné služby. Pokud je zima mírná, více peněz zbude na letní opravy. Letos by to tak mohlo být.
"V předchozí zimní sezoně, kterou hodnotíme jako nadprůměrnou zimu v dlouhodobém srovnání, byl celkově vyšší spad sněhu než v dosavadním průběhu té aktuální. Naproti tomu byl v sezoně od listopadu 2019 do února 2020 větší podíl dní, kdy kolísala teplota pod a nad bodem mrazu a bylo potřeba silnice ošetřovat z důvodu zamezení vzniku náledí," uvedl Josef Bulka. Letos ale museli silničáři jen v minimální míře nasazovat sněhové frézy a šípové pluhy. Ušetřilo se jak na chemickém posypu, tak hlavně na spotřebě inertního materiálu.
"Pokud porovnáváme v období listopad až únor spotřebu posypových materiálů, solanky a pohonných hmot, jsou v aktuální sezoně, kterou hodnotíme jako podprůměrnou v dlouhodobém srovnání, zhruba ve výši 50 procent té předchozí. Fixní náklady ale zůstávají stejné bez ohledu na průběh zimní údržby," dodal dispečer.
Silničáři ale měli letos i náklady, které neměly přímou souvislost s teplejší zimou bez sněhu. Jen likvidace následků vichřic stála na silnicích druhé a třetí třídy v Karlovarském kraji cca 2,5 milionu korun.
ÚSKK udržuje asi 1800 kilometrů krajských silnic druhé a třetí třídy. Částečně udržuje i silnice první třídy, o které se stará Ředitelství silnic a dálnic.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.