Dopravní podnik Karlovy Vary zajišťuje prioritně městskou hromadnou dopravu v Karlových Varech a v Ostrově. Jeho autobusy ale přepravují cestující i na meziměstských linkách zejména na trase Karlovy Vary – Ostrov – Jáchymov. O současném stavu autobusů a plánech do budoucna jsme si povídali s náměstkem karlovarské primátorky Tomášem Trtkem (ANO), do jehož gesce dopravní podnik spadá.
Karlovy Vary postupně obnovují vozový park dopravního podniku. Co je podle vás rozhodujícím kritériem pro výběr vhodného autobusu?
Hledisek je samozřejmě několik. Jednak je to ekonomická výhodnost, pak otázka ekologie a také pohodlí cestujících. Myslím si, že se nám v posledních letech daří plnit tyto ukazatele ke spokojenosti všech. Jsme totiž úspěšní v získávání dotací na obnovu vozového parku. Jednoznačně preferujeme pořizování autobusů nejpřísnější emisní normou Euro 6 a souběžně dbáme na komfort a design interiéru.
Komfort a design interiéru je asi to nepodstatnější z hlediska cestujících. Co vše jim nové vozy nabízí?
Je pravdou, že cestující hodnotí čistotu vozu a to, jak se v něm cítí. Je ale spousta věcí, které nevnímají a pokud se jich to netýká, vůbec o nich nepřemýšlí. Teď mám na mysli například prostor pro maminky s kočárky, handicapované obyvatele na invalidním vozíku a v neposlední řadě i seniory. To vše jsou důvody, proč dnes máme sto procent všech naši autobusů nízkopodlažních, do kterých se podstatně lépe nastupuje. Určitě je ale dobré zmínit i moderní prvky uvnitř vozu, které cestující jistě ocení. Jde například o obrazovku s grafikou zastávek, klimatizaci, nebo porty USB. Vozidla jsou rovněž vybavena kamerovým systémem a automatickým sčítáním cestujících.
Zmiňoval jste ekologii, což je v lázeňském městě jisté velmi důležité hledisko.
Ano, ekologická a bezpečnostní kritéria jsou velmi důležitá. Řídíme se zmiňovanou emisní normou Euro 6. Snažíme se dělat maximum proto, aby naše autobusy byly nízkoemisní. Dnes zajišťuje městskou hromadnou dopravu v Karlových Varech 58 autobusů a z nich 40 jezdí na pohon CNG (stlačený zemní plyn). Zbylých 18 vozů je dieselových. Průměrné stáří vozového parku městské hromadné dopravy činí 6 let. Karlovarská MHD patří do TOP3 dopravních podniků v České republice s nejmladším vozovým parkem.
Jaké jsou další plány na obnovu vozového parku?
Daří se nám využívat dotačního titulu Integrovaného plánu rozvoje území aglomerace Karlovy Vary, ze kterého jsme například v loňském roce čerpali 85% ceny nových autobusů. Za dlouhodobě úspěšnou iniciativu bych rád poděkoval vedení podniku v čele s ředitelem Lukášem Siřínkem. Je logické, že budeme v obnově vozového parku pokračovat i letos a v následujících letech. Nejedná se zdaleka jen o vozy jezdící na linkách městské hromadné dopravy, modernizujeme i autobusy meziměstské.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.