Slovenská ulice v Karlových Varech je opět průjezdná, dopravu tam řídí semafory

Autoři | Foto Facebook.com/AndreaPfefferFerklova

Do Slovenské ulice v Karlových Varech se v pondělí vrátila doprava. Po březnovém sesuvu svahu byla ulice v lázeňské části města uzavřená. Nyní auta místem projíždějí kyvadlově a provoz tam řídí semafory. Na sociálních sítích o tom informovala primátorka Andrea Pfeffer Ferklová (ANO). Město nyní bude připravovat projekt a výběrové řízení na trvalé zabezpečení nestabilního skalnatého svahu. Po dokončení prací by magistrát chtěl vrátil dopravu do Slovenské ulice v obou směrech, nejlépe ještě letos.

Od dnešních odpoledních spojů se také na původní trasu vrátí autobusy městské hromadné dopravy, informoval Dopravní podnik Karlovy Vary. Autobusy uzavřenou ulici buď objížděly přes Doubí nebo měly zřízená dočasná parkoviště u uzavírky, kudy cestující přecházeli pěšky mezi jednotlivými spoji.

"Naším hlavním cílem bylo zajistit bezpečnost všech účastníků provozu, proto jsme museli nejprve stabilizovat svah, odstranit stromy narušující skálu a instalovat bezpečnostní prvky, včetně betonových zábran a ochranného pletiva. Budeme nadále pokračovat v přípravě definitivního řešení, aby byla komunikace co nejdříve plně zprovozněna," uvedla primátorka.

Podle jejího náměstka Lubomíra Kováře (ANO) vyšly práce na nynější zabezpečení místa na zhruba 1,5 milionu korun. Kácení dřevin nad skálou zajistila začátkem dubna městská společnost Lázeňské lesy a parky, betonové zábrany s pletivem nakoupilo město za milion korun a navezení vrstvy odvalu i s budoucím odvozem vyšlo na půl milionu korun.

Naším hlavním cílem bylo zajistit bezpečnost všech účastníků provozu, proto jsme museli nejprve stabilizovat svah, odstranit stromy narušující skálu a instalovat bezpečnostní prvky, včetně betonových zábran a ochranného pletiva. Budeme nadále pokračovat v přípravě definitivního řešení, aby byla komunikace co nejdříve plně zprovozněna.

Andrea Pfeffer Ferklová, primátorka města Karlovy Vary

Silnice spojující Karlovy Vary a Březovou, která je i jednou z možných výpadovek na Plzeň, bylo nutné uzavřít od sesuvu 17. března. Stará opěrná zeď nad silnicí tehdy povolila, a na silnici spadly kameny. Náklady na definitivní sanaci svahu budou podle Kováře do milionů korun.

Karlovy Vary, postavené v úzkém údolí řek Ohře a Teplé, jsou plné opěrných zdí, z nichž je řada více než 100 let stará. Město tak pravidelně každý rok vynakládá miliony korun na sanace těch nejrizikovějších opěrných zdí. V minulém roce sanovalo město například svah v Mariánskolázeňské ulici a u parkoviště u Městské galerie, kde se rovněž sesunulo kamení. Ve Slovenské ulici je už několik úseků svahů zabezpečeno z minulých let.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, doprava, správa, Karlovy Vary

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.