V Karlovarském kraji získala titul IBM Firma roku 2022 společnost PARUKY JILLY LENAU, která se věnuje prodeji paruk a potřeb pro onkologicky nemocné zákazníky. Titul MONETA Živnostník roku 2022 Karlovarského kraje suverénně vybojoval houslař Michal Rácz. Vyhlášení krajské soutěže se konalo v Karlových Varech. Vítězové krajské soutěže postupují do celostátní kola, které se uskuteční 8. prosince na pražském Žofíně. O výsledcích krajského kola informoval mediální zástupce soutěže David Pavlát.
Vítězný živnostník Michal Rácz se zabývá výrobou, opravami a restaurováním všech smyčcových hudebních nástrojů. Nástroje vyrábí podle technologií od starých mistrů houslařů, míchá si svůj vlastní lak podle sto let staré receptury za použití pouze přírodních pryskyřic. Tento lak prokazatelně zlepšuje akustické vlastnosti nástrojů. „Toto řemeslo dělám s obrovskou láskou a není pro mě pouze prací. Záleží mi na kvalitě, použitých materiálech a spokojenosti zákazníků,“ říká Michal Rácz. Spoustu nových poznatků a zkušeností pro stavbu a restaurování smyčcových hudebních nástrojů získal v Americe. Mistrovské nástroje staví výhradně ručně, řemeslu se věnuje již od raného věku. První nástroj postavil již v jedenácti letech.
Druhé místo získala Anna Kastlová, která se věnuje módě pro vysoké ženy. Třetí příčku vybojovala Jitka Tomanová dekorující porcelán autorskými motivy.
Vítězná společnost PARUKY JILLY LENAU funguje od roku 1994 a v současné době zásobuje téměř 70 prodejen po celé České republice. "V současné době, po 28 letech praxe, zásobujeme síť 68 prodejen, salonů, kadeřnictví, nemocnic a zdravotnických provozů po celé republice, dodáváme výrobky Národnímu divadlu v Brně, řadě oblastních a městských divadel, hereckých spolků a reklamních agentur,“ říká majitelka Kamila Černá. Portfolio tvoří deset základních kolekcí obsahujících více než 450 modelů dámských, pánských a dětských paruk ve zhruba 40 barevných variantách.
Ročním obratem obchodu a e-shopu je firma největším prodejcem tohoto druhu zboží v ČR. Podle údajů z obchodního rejstříku měla firma loni obrat přes 13 milionů korun. Zákazníky jsou především ženy ve věku od 18 do 70 let, převážně ženy onkologicky nemocné, případně trpící alopecií. Firma začínala bez úvěrů a půjček s 20 tisíci korunami za prodané auto.
„U vítěze oceňuji stabilitu nejenom ekonomickou, ale i dobu působení na trhu, a především je nutné ocenit podnikatelský záměr s pomocí onkologicky nemocným zákazníkům. Velice oceňuji nabídku možnosti konzultací nemocným zákazníkům,“ okomentoval volbu poroty Martin Kadečka, vedoucí prodeje osobních vozů Volkswagen ve společnosti Porsche Česká republika.
Druhé místo získala společnost La Klara, která se věnuje autorské tvorbě dámského oblečení. Bronz si odváží firma Statek Hlinky produkující bio hovězí maso a zvěřinu.
V doprovodné kategorii MONETA Živnostník roku Srdcař, která v každém kraji oceňuje živnostníky, kteří dokázali překonat nejrůznější nástrahy podnikání, a přeci to nevzdali, zvítězil a toto ocenění v Karlových Varech získal už oceněný houslař Michal Rácz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.