Přes devatenáct tisíc telefonátů vyřizovali strážníci z operačního střediska během loňského roku. Zatímco některé obsahují dotazy, jiné různé podněty, další stížnosti i bonzování, ve výčtu nechybí samozřejmě i žádosti o pomoc s vyřešením různých situací. A mnohdy se jedná o velmi kuriózní záležitosti!
„Jeden už by řekl, že už nás nemůže nic překvapit. A přeci může! Po půl jedenácté večer byla hlídka městské policie vyslána do jednoho z hotelů na Vřídelní ulici. Oznamovatelce totiž nefungovala elektronická karta od pokoje, kde měla své věci. Dáma nevěděla, co si s nastalou situací počít. Strážníci se po příjezdu na místo rozhlédli po prostoru, kde uviděli viset náhradní klíče od pokoje. A problém byl vyřešen,“ popsala zatím poslední kuriózní zásah mluvčí karlovarské městské policie Nina Záhorová.
Padesátiletá žena se tak po prvním neúspěšném pokusu nakonec po druhém úspěšném pokusu dostala za pomoci hlídky do svého pokoje. Strážníci ještě zkontrolovali potřebné údaje a poté odjeli pokračovat v noční hlídkové službě v centru lázeňského města. „Do soupisu povolání, ve které se strážníci ve výkonu služby tu a tam „promění“, připisujeme další bod – hotelová služba,“ dodala s úsměvem Nina Záhorová.
Koncem září už karlovarští strážníci zachraňovali dvojici turistů z Irska hned po jejich příjezdu do Karlových Varů. Do jednoho z hotelů na Vřídelní ulici cizinci dorazili až kolem půlnoci a tím začaly jejich problémy. „Shodou šťastných náhod se do hotelu dostali buď s příchodem, nebo odchodem (nebylo přesně řečeno) jiného ubytovaného hosta. Shodou náhod nešťastných je ale v hotelu následně zamkl. A aby toho nebylo málo, na recepci se už v tuhle noční hodinu nikdo nenacházel,“ popsala začátek potíží dvojice turistů mluvčí Záhorová.
Situaci se turisté rozhodli řešit prostřednictvím linky 112. Dovolali se operátorovi až do krásných Českých Budějovic, který zvonící telefon samozřejmě vzal. Naopak vytočené mobilní číslo uvedené na stránkách hotelu nevzal nikdo. A v tento moment vstupují do příběhu strážníci městské policie, kteří byli požádáni o součinnost při řešení ubytovacího nezdaru.
„Vyslané hlídce se po příjezdu k hotelu podařilo probudit jiného spícího hosta, který s výrazem lehce zmatené lesní včely odemkl vchodové dveře. Turisté tak nakonec museli počkat na příchod někoho, kdo je mohl ubytovat. Strážníci potom už nezjišťovali, zda byl příčinou potíží komunikační šum mezi personálem hotelu a turisty,“ doplnila mluvčí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.