Sokolov chce přilákat do regionu turisty prostřednictvím nové kampaně Kam po Sokolovsku. Návštěvníkům ukáže i méně známé turistické cíle nebo je seznámí se zajímavostmi regionu. Cílit má jak na turisty, kteří jezdí za lázeňskými pobyty do sousedních měst, tak i na místní obyvatele, řekl ředitel sokolovského Domu kultury Tomáš Melč.
„Máme připravenou kampaň s novými slogany, která má připomenout, že Sokolovsko má zajímavé cíle a lokality, kam za kulturou, výlety či památkami. Cílit chceme nejenom na návštěvníky, kteří přijedou do Karlovarského kraje na své krátkodobé i dlouhodobé pobyty, ale i na občany kraje, kteří například neznají všechna zajímavá místa," uvedl Melč.
Web s novou identitou začne naplno fungovat v září. Propagovat zajímavá místa by měly také sociální sítě, billboardy nebo tiskopisy. Náklady na rozjezd projektu jsou odhadované na statisíce korun. Vedení kulturního domu chce požádat také o krajské dotace. Kromě sokolovského infocentra se do něj zapojí desítky obcí Sokolovska i místní podnikatelé a firmy.
Sokolovsko je oproti dalším dvou okresům v kraji - tedy Karlovarsku a Chebsku - méně navštěvované. Turisté vyhledávají v Karlovarském kraji zejména pobyty v lázních či na horách, Sokolov a jeho okolí je často opomíjené. Sokolovsko má přitom podle Melče co nabídnout, mezi nejvyhledávanějšími místy mezi tuzemskými i zahraničními návštěvníky je loketský hrad nebo bývalý cínový důl Jeroným. Značným problémem jsou zde ale nedostačující ubytovací kapacity, uvedl ředitel.
Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) se v Karlovarském kraji v prvním čtvrtletí ubytovalo zhruba 270 tisíc hostů, což je meziročně o 40 procent více. Přibylo zejména hostů ze zahraničí, u českých návštěvníků byl nárůst jen nepatrný. Počet cizinců po letech pandemie znovu převážil nad hosty z tuzemska.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.