Počasí dnes-1 °C, zítra1 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Soukromá firma začne od července udržovat silnice v areálu polygonu BMW u Sokolova

Společnost SUAS Facility, která je dceřinou firmou skupiny SUAS GROUP, začne od července udržovat silnice v areálu zkušebního polygonu BMW u Sokolova. Firma si na tuto zakázku pořídila i novou techniku. Letní i zimní údržbu celkem 10 kilometrů drah pro testované vozy a pěti kilometrů ostatních ploch bude zajišťovat tým devíti lidí. V případě, že si to vyžádá rozsah prací spojených s péčí o celý polygon, počítá SUAS Facility s tím, že počet lidí i vozový park bude postupně rozšiřovat, řekl Pavel Vesecký, jednatel SUAS Facility. Kromě silnic se bude firma starat i o zeleň v areálu.

Areál BMW by měl být plně funkční od poloviny letošního roku a bude v něm pracovat více než 100 zaměstnanců. První vývojové centrum BMW Group ve střední Evropě vyjde na více než 300 milionů eur (asi 7,4 miliardy Kč), uvedla vloni společnost BMW.

Hlavním přírůstkem ve výbavě společnosti SUAS Facility je nový nakladač s nadstandardní výbavou. Moderní stroj za téměř 2,1 milionu korun bude spolu s další technikou v provozu od 1. července letošního roku. „Ve své třídě je to vlajková loď automobilky Volvo s digitálními systémy včetně nárazových senzorů, s klimatizací, která umocní pocit komfortu pro řidiče. Nakladač budeme využívat hlavně k nabírání posypového materiálu, štěrku, písku a k převážení zátarasů a bloků,“ uvedl Vesecký. Jak řekl, údržba testovací trati automobilky BMW na bývalé výsypce nedaleko Sokolova je pro firmu prestižní zakázkou.

Dalšími přírůstky mezi stroji společnosti budou vozy, které poslouží přímo k údržbě testovací dráhy. „Jednak půjde o čtyřkolku s nástavbami včetně smetáků a radlice na zimní údržbu chodníků a přístupových ploch. Dále terénní pick-up, který za sebou potáhne sestavu tří vozíků osazených magnety k odstranění případných kovových částí z vozovky. Potřebovat budeme i dva menší nákladní vozy typu Unimog s nástavbou na letní čištění komunikací a v zimě na solení silnic," řekl Michal Kopecký, zástupce manažera zakázky.

Na místech, kde nebude možné použít sůl nebo solanku či inertní materiál, se pak bude používat zvláštní směs, která se využívá při údržbě letišť. Má nejen nižší dopady na přírodu, ale je také šetrná k technologiím, které BMW na polygonu testuje.

Nový vývojový areál BMW u Sokolova disponuje plochou o rozloze 90.000 metrů čtverečních, na níž jsou tři oddělené rozjezdové dráhy. Šestikilometrová dálnice je navržená pro realizaci scénářů autonomní jízdy, jako jsou dálniční nájezdy a sjezdy. Zkušební dálniční okruh má dvojici jízdních pruhů a jeden odstavný pruh, včetně dopravního značení či rovinku o délce více než jeden kilometr. Testovací procedury se řídí z přilehlé řídicí místnosti s dočasnými pracovišti. V plném provozu by mělo na polygonu jezdit až 100 testovacích vozů denně.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto BMW

Štítky BMW, Sokolov, Testování, Jízdy

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Soukromá firma začne od července udržovat silnice v areálu polygonu BMW u Sokolova  |  Sokolovsko  |  Z kraje  |  Karlovarská Drbna - zprávy z Karlových Varů a Karlovarského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.