Stavba chebské lávky do Hájů se bude muset obejít bez levné zeminy z jiné stavby, mechanicky nevyhovuje. Město tím chtělo ušetřit miliony korun za nákup potřebné zeminy, která bude nutná pro stavbu takzvaného přesýpaného mostu, kdy se v podstatě zasype údolí pod mostem.
V současné době nemá město ani alternativní možnost, jak levnou zeminu získat, řekl místostarosta Chebu Pavel Pagáč (VOK). Lávku a do budoucna plnohodnotný most do Hájů by chtěl Cheb dokončit do roku 2025.
„Zvažovali jsme využít stávající zemník u křižovatky Ypsilonka, kdy majitel zeminy jí odváží na skládku. Nechali jsme posoudit vhodnost této zeminy pro použití pro přesýpaný most do Hájů. Tato zemina je z hlediska chemických rozborů vhodná. Opoziční zastupitelé sice poukazovali na množství arsenu, ale v těchto parametrech vyhovovala. Bohužel nevyhovovala z hlediska mechanických vlastností zeminy, především ve zhutnitelnosti," popsal Pagáč.
Plán byl takový že, zatímco stavebník od Ypsilonky by se zbavil nutnosti platit za skládkování zeminy, město by získalo zeminu, kterou by jinak muselo nakoupit. Byla už dokonce vybrána lokalita, kde by se do začátku stavby zemina uskladnila. Odhadované náklady na stavbu přesýpaného mostu do Hájů, který by měl zprvu sloužit jen pro pěší nebo cyklisty, ale bude mít parametry i pro provoz aut, jsou asi 100 milionů korun. Získáním levné zeminy by město mohlo ušetřit až 20 milionů korun.
Podle Pagáče to ale záměr města zatím neohrozí, Cheb se bude snažit získat dotaci, která by pokryla většinu nákladů stavby. V současné době je dokončené územní řízení, bude se připravovat projektová dokumentace pro stavební povolení, která by měla být hotová do konce letošního roku. Most do Hájů by měl nejen usnadnit cestu lidem z Hájů do centra města, ale v budoucnu by mohl být i spojnicí směrem na Podhrad a dále.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.