Za loňskou tragickou nehodu, při níž se u Perninku na Karlovarsku srazily dva vlaky, obvinili kriminalisté osmadvacetiletého strojvedoucího osobního vlaku. Havárie si vyžádala dva lidské životy a 24 zraněných cestujících.
„Karlovarští kriminalisté zahájili trestní stíhání a muže obvinili ze spáchání přečinu obecné ohrožení z nedbalosti. V případě prokázání viny hrozí obviněnému muži trest odnětí svobody až na deset let,“ informovala mluvčí policie Eva Valtová.
Nehoda se stala 7. července roku 2020 v 15:10, když se osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu srazil s osobním vlakem v opačném směru. Podle Drážní inspekce cestovalo v obou vlacích 33 lidí včetně personálu. Dva lidé zemřeli, devět utrpělo středně těžká a těžká zranění, 15 lidí se zranilo lehce a sedm záchranáři ošetřili na místě.
Na místě zasahovaly všechny záchranné složky Integrovaného záchranného systému včetně vrtulníku letecké záchranné služby, a to i ze Spolkové republiky Německo. Těm pomáhali také místní lidé, kteří poskytovali zraněným první pomoc a přenášeli je z těžce přístupného terénu.
„Při prověřování případu bylo zjištěno, že strojvedoucí osobního vlaku po dojetí do stanice v Perninku na jednokolejné železniční trati neměl bez vážného důvodu splnit povinnosti uložené mu jízdním řádem a vnitřním předpisem provozovatele dané dráhy. Při odjezdu z uvedené stanice neměl ohlásit svůj odjezd dispečerovi a současně nevyčkat příjezdu protijedoucího vlaku ze stanice Nové Hamry. V důsledku tohoto pochybení došlo následně ke střetu těchto dvou osobních vlaků,“ uvedla mluvčí policie. Způsobená celková škoda byla odhadnuta na částku přesahující 25 000 000 korun.
Drážní inspekce již dříve uvedla, že ze záznamů komunikace mezi strojvůdci a dispečerem vyplynulo, že vlak jedoucí na Karlovy Vary měl zůstat stát ve stanici Pernink, kde ale nepočkal. Na trati, na níž se nehoda stala, nebylo žádné zabezpečovací zařízení, které by bránilo nebo upozornilo strojvůdce, že na trať nemá vjet. Vlaky jedoucí v opačných směrech se na trati mají míjet v předem dané stanici, provoz tam řídí lidé a vše závisí na komunikaci strojvedoucích s dispečerem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.