Počty nakažených rostou ve všech třech okresech. Komplikovaná situace je stále na Chebsku a do problémů se dostává i Sokolovsko. V okrese Karlovy Vary je situace relativně nejklidnější. Karlovarský magistrát zatím nemusel uzavřít žádné pracoviště úřadu.
„Ke včerejšímu večeru evidujeme na Chebsku 2219 nakažených covid-19, na Sokolovsku 1883 a na Karlovarsku 1509. Počty nakažených za uplynulý týden vzrostly ve všech třech okresech. Největší nárůst je ale na Sokolovsku, kde za sedm dní přibylo 606 případů. Celkem je aktuálně v Karlovarském kraji 5611 nakažených,“ uvedla mluvčí krajské hygienické stanice Michaela Zajíčková.
Ze statistik hygieniků rovněž vyplývá, že opět vzrostl i počet úmrtí v souvislosti s koronavirem. Těch je v Karlovarském kraji od začátku pandemie evidováno 391. „Bohužel i v této statistice jsme v uplynulém týdnu zaznamenali nárůst, neboť za posledních sedm dní zemřelo v našem kraji pětatřicet lidí,“ dodala Michaela Zajíčková.
Hygienici v Karlovarském kraji od jara provedli a vyhodnotili více než 91 tisíc testů. Celkem se v našem kraji nakazilo 24 928 lidí a vyléčilo se 18 926.
I přesto, že je na tom okres Karlovy Vary nejlépe, dochází i tady kvůli nákaze k uzavírání mateřských škol.
„Aktuálně ale máme uzavřená 3 pracoviště 1. mateřské školy, konkrétně Doubí (včetně ředitelství), v ul. E. Destinové a s největší pravděpodobností bude uzavřeno i pracoviště v Hornické ulici,“ uvedla mluvčí karlovarského magistrátu Helena Kyselá.
Magistrát však zatím nemusel uzavřít žádná svá pracoviště. Na úřadě jsou dodržována přísná hygienická opatření, jsou nastavena organizační opatření – minimalizuje se styk s veřejností i mezi kolegy z různých oddělení. Na každé agendě jsou udržovány dvě skupiny lidí, kteří se nepotkávají.
„To je z důvodu možné karantény. Pokud by se do ní dostala jedna skupina, druhá by ji nahradila. Máme v souladu s vládním nařízením upravené úřední hodiny, a to na dva úřední dny v týdnu, každý den po pěti hodinách. Konkrétně je to v pondělí a ve středu 10-12 a 13-16 hodin,“ pokračuje dále mluvčí.
Na magistrátu jsou ale agendy, které ze zákona nebo z logiky věci nelze vyřídit dálkově, především doklady typu občanský průkaz, cestovní pas, řidičský průkaz, registr vozidel, evidence obyvatel, matrika nebo ověřování.
„U těchto pracovišť jsme prodloužili úřední hodiny v pondělí a středu na dříve obvyklých 8-12 a 13-17 hodin. Funguje také on-line objednávání na určitý den a hodinu. A i když jsou u některých agend termíny poměrně rychle vyčerpané, snažíme se tím vyhnout zástupům čekajících klientů, a také tomu, že k nám někdo bude muset chodit opakovaně, protože na něj v omezeném čase nevyjde řada,“ dodala Helena Kyselá.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.