středa 28. října 2020 Státní svátek

I v krizi je třeba udržovat povědomí o značce. Reklama ve zpravodajských online médiích je nyní ideální cestou

Přemýšlíte nad propagací v online zpravodajských médiích, ale máte pocit, že to v této chvíli nemá smysl? Opak je pravdou. Podmínky jsou ideální, o čemž vás přesvědčíme na následujících řádcích.

Text vyšel ve spolupráci s Jihočeskou hospodářskou komorou v marketingovém okénku titulu Jihočeský podnikatel.

V první řadě… Návštěvnost zpravodajských serverů v době koronavirové krize vzrostla. Drbna zažila v březnu významný mezník, kdy jako celek zdolala dle výsledků měření projektu NetMonitor hranici milionu reálných uživatelů za měsíc. Ba co víc, výsledné číslo překonalo i ty nejsmělejší odhady - 1,2 milionu unikátních čtenářů a téměř 8 milionů zobrazených stránek.

„Je pravdou, že jsme k milionu unikátních čtenářů směřovali už před vypuknutím epidemie, ale je jisté, že na výsledku měl koronavir nemalý podíl. Pro čtenáře je to stále téma číslo jedna, a to i z hlediska lokální žurnalistiky. I nadále se ale naplno věnujeme i ryze regionálním tématům, která s krizí nesouvisí,“ říká jednatel společnosti TRIMA NEWS a zakladatel Drbny Libor Matoušek.

Na jedné straně tedy máme nárůst návštěvnosti, na straně druhé mimořádné nabídky kampaní. V době, kdy se krize dotýká jak firem, tak živnostníků, je každá ušetřená koruna dobrá, proto dává smysl přemýšlet o marketingových výdajích. Obchodní tým Drbny na takový vývoj zareagoval, připravil kampaně se segmentovými slevami, kterými podporuje především menší firmy a podnikatele. „Ke každému přistupujeme individuálně, s citem. Snažíme se pomáhat segmentům, které jsou oslabené krizí, zkrátka se snažíme, aby i v době nouzového stavu byli klienti vidět. Je důležité neustále udržovat povědomí o značce,“ zdůrazňuje obchodní ředitelka Drbny Šárka Šnedorferová.

Libor Matoušek dodává, že právě posilování brandu velkých společností je jednou z důležitých cest, kterým je dobré se v těchto dnech věnovat. „Už předešlé krize ukázaly, že kdo zcela nepozastavil marketingové rozpočty, přežil. Zároveň nedal prostor konkurenci. Je jen třeba investici dobře promyslet, uvědomit si, že internet a televize mají v době karantény větší smysl než ostatní mediatypy. Zkrátka je nutné se přizpůsobit novým okolnostem, řada inzerentů už tak učinila.“

Některé firmy na krizi zareagovaly tak, že své podnikání přesunuly na internet, a to například formou e-shopů. V takové chvíli je potřeba myslet na efektivní marketing. „Mnozí sází jen na svou sociální bublinu, myslí si, že to pro zviditelnění stačí, což samozřejmě není pravda. Dobře promyšlená kampaň může být obrovským posunem,“ upozorňuje Libor Matoušek.

Plánovat tedy reklamní kampaně v době koronavirové krize, počkat, až se to nejhorší přežene, či je rovnou zrušit? Poslední varianta se zdá nejsnazší, ale doporučujeme nebýt unáhlení. Co se týká přesunu termínu kampaní, tak je třeba počítat s tím, že k podobnému kroku se uchýlí více inzerentů, tudíž se mohou reklamní kapacity rychle naplnit, a to za jiných podmínek, než které jsou nyní.

Drbna je dynamicky rozvíjející se zpravodajské médium. Pilotním projektem byla Budějcká Drbna, která vznikla v roce 2011. Další redakce se nachází v Praze, Brně, Plzni, Liberci, Olomouci, Jihlavě, Hradci Králové a Karlových Varech. Centrálním tématům se věnuje www.drbna.cz.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři

Štítky Drbna, Jihočeský podnikatel, hospodářská komora

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.