Dnes, 07:03
Mariánské Lázně představily novou vizuální identitu města i jeho institucí. Měla by přinést moderní výtvarný jazyk, který odráží charakter lázeňského města a především emoci, pocit klidu, radosti a wellbeing, jež jsou s Mariánskými Lázněmi spjaty.
Vizuální identita od Martina Utíkala se má postupně rozšířit nejen na městské instituce, ale radnice ji nabídne i soukromým subjektů, které by se s ní chtěly identifikovat, sdělil starosta Martin Hurajčík (ANO).
„Vizuální identita města bude sloužit vlastně k určení, nebo k sebeurčení města Marianské Lázně jako destinace. My do této chvíli nemáme jednotnou vizuální identitu, nikdy jsme neměli, každé naše zařízení používalo svůj vlastní, dejme tomu znak nebo cokoliv jiného, a my chceme toto sjednotit. Aby když někdo někde v celém světě uvidí právě toto logo, tuto identitu, aby si řekl, že to jsou Mariánské Lázně,“ řekl Hurajčík.
Postupně by se měla vizuální identita zavést v městských organizacích, na městských akcí a symbolech. Bude sloužit pro takzvaný merchandise, prodej zboží odkazujícího na Mariánské Lázně. Podle starosty by mělo zavádění loga trvat asi dva roky. Nová vizuální identita by se ale měla objevit například i na informačním systému města.
Město se rozhodlo pro profesionální soutěž organizovanou agenturou Czechdesign. Do otevřené výzvy se přihlásilo přibližně padesát grafických studií a designérů. Do uzavřené dvoukolové soutěže postoupilo pět účastníků: HMS Design, Toman Design, Cojeta ve spolupráci s týmem HeadzUp a samostatní designéři Daniel Korčák a Martin Utíkal.
Město vědomě dalo prostor nejen zavedeným studiím. Tento přístup se ukázal jako klíčový – vítězem soutěže se stal Martin Utíkal, který byl jednohlasně zvolen jak zástupci města, tak odbornou porotou.
Součástí zakázky je kompletní manuál, který městu poskytne jasný návod, jak s identitou dlouhodobě pracovat. Za ten vítěz obdrží 500 tisíc korun. Spolupráce bude pokračovat i po dokončení manuálu – od ledna 2026 bude autor například připravovat městský Zpravodaj.
Soutěž organizovaná Czechdesign stála přes tři sta tisíc. Každý z účastníků uzavřeného klání obdržel skicovné. Jeho celková výše byla 150 tisíc Kč. U vítězného designéra je skicovné součástí celkové zakázky.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám