Počasí dnes13 °C, zítra18 °C
Pondělí 16. září 2024  |  Svátek má Ludmila
Bez reklam

Strany v Karlovarském kraji investují do předvolební kampaně statisíce i miliony

Částky od několika set tisíc zhruba do dvou milionů korun hodlají investovat do předvolební kampaně politická uskupení, která letos kandidují v krajských volbách v Karlovarském kraji. V kampani využijí osvědčené formy, většinou plakáty, sociální sítě a přímý kontakt s voliči. V Karlovarském kraji podalo své kandidátky do podzimních krajských voleb 19 politických stran a uskupení. Před čtyřmi lety kandidovalo 17 stran, hnutí a koalic a do zastupitelstva se dostalo osm z nich. Volby budou 20. a 21. září.

Hnutí STAN, které má v posledních čtyřech letech v čele kraje svého zástupce Petra Kulhánka, chce do volební kampaně investovat zhruba 1,3 milionu korun. „Budeme vydávat volební noviny, pak počítáme i s tradičními formami, jako jsou plakáty a podobně. Budeme také intenzivně působit na sociálních sítích. Od září do voleb pak počítáme s venkovní kampaní, kde se budeme potkávat s lidmi, řekl hejtman a lídr kandidátky STAN Kulhánek.

Zastupitelstvo Karlovarského kraje má 45 zastupitelů. V posledních čtyřech letech kraj vede koalice složená ze zástupců STAN, Pirátů, ODS+TOP 09, Místních, Volby pro kraj a SNK1. V opozici je ANO a SPD.

Zhruba na dva miliony korun vyjde předvolební kampaň před krajskými volbami ODS, která letos v Karlovarském kraji kandiduje s podporou TOP 09. Podobu bude mít podle krajského předsedy ODS Jiřího Vaněčka, který je i lídrem kandidátky, tradiční, tedy využije jak plakáty nebo billboardy, sociální sítě i přímé setkávání s voliči, řekl ČTK.

Piráti mají v kraji rozpočet na kampaň 1,1 milionu korun. Podle jedničky na kandidátce Markéty Monsportové je jejich kampaň kontaktní. „Pořádáme tematické procházky na zajímavá místa. Už jsme byli s voliči v areálu krajských institucí, na Božídarském rašeliništi a se současným krajským radním pro oblast školství Jindřichem Čermákem (Piráti) jsme prošli vybrané střední školy," uvedla. Piráti také vyrábějí vlastními silami lavičky z palet, které umisťují na zajímavá místa s heslem Na billboard se neposadíš. Svůj program propagují formou tiskovin a s voliči komunikují na sociálních sítích.

Okolo milionu by měla stát kampaň i opoziční ANO. „V tuto chvíli pracujeme s rozpočtem na krajskou kampaň ve výši zhruba jeden milion Kč. Hlavní důraz budeme klást na kontaktní kampaň, máme připravena setkání s občany napříč celým Karlovarským krajem. V rámci rozpočtu ale využijeme i billboardy a klasické plakátovací plochy, stranou nezůstane ani aktivní prezentace našeho programu a kandidátů na sociálních sítích," doplnil krajský manažer hnutí ANO Vojtěch Matoušek.

Uskupení Srdcem pro vyrazí za voliči obytným vozem. „Budeme se potkávat na silnicích, parkovištích, pumpách, veřejných prostranství, kde si budeme číst knihu od Jardy Kmenty Palermo I a Palermo II, obě budeme lidem rozdávat zdarma. Samozřejmě na plotech umisťujeme bannery, máme připravené i balonky, klíčenky a letáčky. Sociální sítě jsou základem naší komunikace s voliči," řekl Petr Ajšman (Srdcem PRO). Na kampaň má jeho strana naplánován rozpočet mezi 300 000 a 500 000 korun.

Rozpočet na předvolební kampaň hnutí Místních je podle lídra kandidátky Dalibora Blažka (Místní) do jednoho milionu korun. „Prostředky shromažďujeme v průběhu let. A také je postupně rozdělujeme, například jsme podpořili darem obnovu některých drobných památek nebo dobrovolné hasiče," řekl. S voliči se setkávají na různých místech v kraji a své priority prezentují na sociálních sítích.

Hnutí Volba pro kraj (VOK), které v Karlovarském kraji působí jak na krajské, tak obecní úrovni, bude nejvíce spoléhat na to, že kandidáti jsou známí ve svých obcích. „Zhruba měsíc před volbami budeme mít kontaktní kampaň, do které se téměř všichni naši kandidáti zapojí. Nebudou ale chybět další formy, transparenty, plakáty a podobně," sdělil starosta Rotavy Michal Červenka, který má ve VOK kampaň na starosti a je na třetím místě kandidátky. Náklady na kampaň ale Volba pro kraj neuvedla.

S částkou okolo 400 000 korun na předvolební kampaň počítá v kraji opoziční SPD. Podle jedničky kandidátky Karly Maříkové využije SPD billboardy, plakáty, letáky a prezentaci na internetu. Kandidáti se podle Maříkové ale budou setkávat i přímo s voliči v kontaktní části kampaně.

Koalice KDU-ČSL a SNK1 (Starostové našeho kraje) investuje do předvolební kampaně 1,5 milionu korun, o rozpočet se podle Eduarda Frische (SNK1) dělí napůl. „Budeme rozdávat plakátky do schránek, už máme vyvěšené billboardy a bannery a setkáváme se s občany v celém kraji. Kontaktní kampaň a rozhovory s lidmi je to hlavní, čemu chceme věnovat čas," dodala jednička na společné kandidátce Olga Haláková (KDU-ČSL).

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Se svolením Krajský úřad Karlovarského kraje

Štítky krajské volby, volební kampaně, volby, krajské zastupitestvo, Karlovarský kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Strany v Karlovarském kraji investují do předvolební kampaně statisíce i miliony  |  Politika  |  Zprávy  |  Karlovarská Drbna - zprávy z Karlových Varů a Karlovarského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.