Most nad dálnicí D6 u Lokte na Sokolovsku je po půl roce opět v provozu. Starý byl kompletně zbourán a výstavba nového stála 56,8 milionu korun, řekl ředitel Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje (KSÚSKK) Jiří Šlachta.
„Výstavba nového mostu přes D6 se stihla v plánovaném termínu, otevřen byl počátkem října. Kvůli změnám v legislativě se ale stavba o 1,6 milionu korun prodražila oproti původní částce," popsal Šlachta situaci, kdy vícenáklady vznikaly především kvůli dodržování přísnějších podmínek bezpečnosti práce při stavbě mostu za plného provozu dálnice. Vyšší náklady byly spojeny i se stanovením většího množství objízdných tras, rozdělených zvlášť pro osobní a nákladní dopravu. Z celkových nákladů na modernizaci mostu téměř 57 milionů korun představuje skoro 47 milionů příspěvek Evropské unie prostřednictvím dotace z Integrovaného regionálního operačního programu. Zbylá částka šla z rozpočtu KSÚSKK.
Původní most, který počátkem letošního dubna zbouralo za jedinou noc 14 bagrů, byl postaven v roce 1972. Nemodernizoval se ani při stavbě dálnice pod ním. Letos byl techniky označen jako špatný a jeho životnost byla odhadnuta zhruba na pět let. Silnice z Nového Sedla do Lokte byla kvůli modernizaci mostu uzavřena šest měsíců, provoz na D6 pod ním byl omezen jen částečně. Doprava byla střídavě sváděna do jednoho jízdního pruhu. Při demolici a při instalaci nových mostních pilířů byla doprava z dálnice vedena přes sjezdy a nájezdy v obou směrech.
Dálnice mezi Loktem a Chodovem je nyní přemostěna trámovou předpjatou konstrukcí, která se skládá z opěr, spřažené mostovky a jednoho středového pilíře. Původní most měl pilíře dva. Stavební firma má ještě dva měsíce na dokončení betonáže kolem pilířů, všechny práce už budou ale provedeny za plného provozu dálnice i silnice II/209. Životnost nového mostu je projektována na sto let.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.