Město Karlovy Vary dokončuje výběr podoby rekonstrukce Chebského mostu, má začít příští rok. Připraveno je několik variant generální opravy historického mostu, který je zároveň asi nejfrekventovanějším mostem v Karlových Varech. Město doufá, že se mu podaří získat na rekonstrukci dotace.
„Máme čtyři varianty architektonických studií. Necháme zpracovat nezávislým rozpočtářem ceny jednotlivých variant a následně rozhodneme, kterou variantou bychom se vydali. Diagnostika, která je od roku 2019, konstatuje, že se generální oprava musí zahájit do roku 2024. Pokud by se nezahájila, tak se musí udělat celý statický přepočet mostní konstrukce," uvedl karlovarský radní Petr Bursík (ODS), který má přípravu rekonstrukce na starosti.
Rozhodnutí o tom, jakou variantu město vybere, by podle Bursíka mělo padnout zhruba do poloviny letošního roku. Poté se bude muset město rozhodnout, jestli zadá zakázku formou takzvaného Žlutého FIDIC, což znamená, že projekt, povolení až po konečnou stavbu zpracuje dodavatel, nebo formou Červeného FIDIC, kdy projektovou dokumentaci připraví zadavatel, tedy město.
Oprava mostu, jehož stav zhoršily nešetrná rekonstrukce a rozšíření v 80. letech minulého století, má přijít na stovky milionů korun. Město ale chce jednat se Státním fondem dopravní infrastruktury o možnosti získání dotace alespoň na část mostu, který vede nad železniční tratí.
Celková rekonstrukce mostu a jeho napojení by měla ve výsledku zklidnit dopravu v centru města. Počítá se s tím, že část dopravy by se svedla pod Chebský most, souběžně se železniční tratí. Tím by se ulevilo hlavně Horově ulici, na kterou Chebský most nyní navazuje.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.