Stavba nového Dvorského mostu v Karlových Varech je v plném proudu. Demoliční práce měly na začátku realizace projektu zhruba desetidenní předstih, nyní se už ale jede podle schváleného harmonogramu. Město zatím za stavební práce zaplatilo 6,5 milionu korun.
„Původní konstrukce mostu jsou kompletně zdemolované a vše je připraveno na stavbu nového mostu. Dodavatelská firma začíná budovat základy pro nové piloty a to jak na suchu, tak ve vodě. Každá pilotáž je tak prováděna jiným způsobem,“ uvedl Petr Bursík ((ODS), náměstek karlovarské primátorky s tím, že stavba je zatím ve schváleném časovém harmonogramu.
Podle informací Jiřího Štěrby, který na stavbě provádí geologický dozor, se zatím neobjevily žádné problémy a neočekávané komplikace. „Všechny práce probíhají podle projektů a podle geologického průzkumu, který tady byl prováděn velmi detailně a pečlivě. V pánevní části mostu jsou kaolizované žuly, takže vše odpovídá sondám a koresponduje s projektem. Nepředpokládám tedy žádné navyšování finančních nákladů,“ sdělil Jiří Štěrba.
Problémy zatím nepředpokládá ani stavbyvedoucí Martin Zábojník, který měl v minulosti na starost i stavbu nedalekého Doubského mostu. Své zkušenosti tak dokáže využít i na tomto nově zakládaném Dvorském mostě. "Nový most bude o jedno pole delší, takže bude mít o jeden pilíř více. V současné době pilíře vrtáme a to do hloubky 18 metrů. Následovat bude jejich betonáž,“ vysvětlil stavbyvedoucí.
Celkové náklady na stavbu mostu jsou zhruba 160 milionů korun včetně DPH. Projekt je zahrnut do takzvaného investičního zásobníku, na který si město Karlovy Vary půjčilo sedm set milionů korun. Financování stavby Dvorského mostu bude probíhat po etapách, Zatím bylo zaplaceno přibližně 6,5 milionu korun. Most by měl být dokončen v prosinci letošního roku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.