Končící zimní období bude stát krajské silničáře v Karlovarském kraji více peněz než v minulých letech. Důvodem bylo častější sněžení, ale i střídání teplých a mrazivých období. To se projeví na jaře na stavu některých silnic, řekl vedoucí zimní údržby krajských silničářů Josef Bulka. Zima roku 2020 a 2021 bude zřejmě patřit mezi nejnáročnější za posledních osm let.
"Letošní zima byla hlavně finančně i materiálně podstatně náročnější než ta předchozí. Víc se muselo uklízet a střídání počasí je náročnější na posypový materiál i na naftu, protože se musí více jezdit. Střídání počasí vůbec nesvědčí silnicím. Hlavně ty starší jsou na mnoha místech narušené a bude stát hodně peněz, než se dají dohromady," popsal Josef Bulka.
Silničáři se každý rok před zimnou zásobují posypovým materiálem, solí i pevným posypem. Zatímco v minulých letech zásoby vystačily a zbyly i do dalšího roku, letos ne. Silničáři tak museli nakupovat i za vyšší, zimní ceny.
Jak se projeví letošní zima v celkových nákladech, které má Údržba silnic Karlovarského kraje na zimní i letní údržbu předem dané, zatím není vyčísleno. Zima ještě nekončí a i v posledních dnech teploty v noci klesají i několik stupňů pod nulu. Podle Bulky ale jen leden byl asi čtyřnásobně dražší než ten předchozí. "Nyní se téměř nejezdí, a tak se ty náklady zase vyrovnávají, ale celkově budou vyšší," psal Bulka.
Kromě sněžení, námrazy či náledí se ale letos museli silničáři poprat i s pandemií koronaviru, která zasáhla i zaměstnance správy a údržby silnic. Jedno středisko tak muselo jít téměř celé na čas do karantény a museli mu pomáhat lidé z jiných středisek údržby.
Podle náměstka hejtmana Jan Bureše (ODS) zatím Karlovarský kraj nemusel silničářům navyšovat rozpočet, je ale možné, že po vyúčtování zimy takový požadavek přijde. "Naše možnosti jsou ale kvůli covidu značně omezené. S požadavky se hlásí i dopravci, kteří přicházejí o příjmy," řekl Bureš.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.