Karlovarská radnice vybrala dodavatele stavby nového mostu přes řeku Ohři. Ten si na začátku března převezme staveniště a zajistí, aby po sousední technologické lávce plynařů mohli projít chodci. Poté dojde k uzavírce mostu pro veškerou dopravu a jeho demolici.
„Velmi důležité bude stanovisko Povodí Ohře, které musí vydat povolení ke snesení mostní konstrukce. To se bude odvíjet od výšky hladiny řeky Ohře,“ uvedl náměstek karlovarské primátorky Petr Bursík (ODS).
Objízdné trasy budou vedeny přes Doubský a Tuhnický most. Situace by měla být podobná té, kterou mnozí znají z minulosti, kdy se stavěl již zmiňovaný Doubský most. Rozdíl ale bude v tom, že zejména kamiony směřující směrem na Plzeň a od Plzně nebudou muset zajíždět do města.
„Podle harmonogramu prací by měl být nový most postaven do konce letošního roku. Náklady na jeho realizaci, včetně demolice stávajícího přemostění jsou 125 milionů korun,“ doplnil první náměstek primátorky Tomáš Trtek (ANO)
Dodavatelská firma zajišťuje vše co s demolicí a stavbou nového mostu souvisí.
„Počítáme s tím, že budeme mít na stavbě svůj externí geologický a geodetický dozor, který bude zajišťovat dohled nad založením mostu,“ doplnil Petr Bursík.
Ten dále uvedl, že by snesení konstrukce mělo být hotové nejpozději do května a stavba nového mostu by se měla jen minimálně dotýkat nadcházející vodácké sezony. „S vodáky jednáme a věříme, že vše proběhne bez komplikací. Úplně stejně počítáme s tím, že bude zajištěn průjezd cyklistů, neboť pod Dvorským mostem vede páteřní cyklostezka,“ dodal Petr Bursík.
Nový most bude o třech polích, z ocelových nosníků spřažených železobetonovou deskou, rozpětí jednotlivých polí je 29,5 + 30 + 29,5 metru. Celková délka mostů je 100,5 metru, šířka 13,85 metru. Šířka komunikace je 8 metrů a chodníků 2,25 a 1,5 metru. Založení mostu je částečně hlubinné na velkoprůměrových pilotách.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.