Na jednom z nejfrekventovanějších mostů v centru Karlových Varů pokračuje druhým týdnem rozsáhlý diagnostický průzkum. Most, který je rozdělen do čtyř objektů, je zcela uzavřen pro veškerou dopravu a postupně ho zkoumají odborníci z Brna a ČVUT.
„Průzkum je zaměřen na celý komplex čtyř objektů, tedy na velký obloukový most přes Ohři, přemostění železniční tratě, most přes průtah městem a místní nájezdovou rampu. Průzkum provádí Centrum dopravního výzkumu Brno ve spolupráci s Fakultou stavební ČVUT. Zaměřuje se nejen na konstrukce, ale také na veškeré součásti všech objektů,“ sdělila mluvčí karlovarského magistrátu Helena Kyselá.
Součástí diagnostiky jsou i vrtané sondy do betonových konstrukcí a přistavení speciálního vozidla – mostní prohlížečky, která by měla most detailně prohlédnout právě v tomto týdnu.
„Předmětem průzkumu je ověření a statický výpočet zatížitelnosti, plán správy a údržby, perspektiva další existence mostu a návrh oprav, případně varianty obnovy včetně odhadu finančních nákladů. Náklady na diagnostický průzkum činí 1.999.000,- Kč bez DPH,“ doplnila mluvčí.
Vedení radnice si ještě před zahájením tohoto průzkumu nechalo vyrobit takzvané digitální dvojče Ostrovského mostu, se kterým bude postupně porovnáván aktuální stav. Celý most a jeho jednotlivé konstrukce byly nascanovány speciálním dronem a postupně převedeny do digitálního modelu.
„Víme, že most je dutý a proto tento dron vlétl i do vnitřních částí konstrukcí a pořídil opravdu detailní snímky, které odpoví na mnoho otázek. Model digitálního dvojčete Ostrovského mostu bude sloužit do budoucna, kdy pomocí něj budeme schopni pozorovat a porovnávat změny, které se dějí,“ vysvětlil náměstek karlovarské primátorky Petr Bursík (ODS).
A zatímco digitální dvojče již má radnice k dispozici, výsledky nynějšího průzkumu, který si vyžádal dvoutýdenní kompletní uzavření mostu, budou v červnu. „Dostaneme komplexní zprávu popisující nejen aktuální stav všech částí mostu, ale také doporučení jak most udržovat a opravovat,“ dodala Helena Kyselá.
Ostrovský most je často nazýván jako most Thälmannův, neboť se tak v minulosti jmenoval. Zajímavostí je, že most pochází z roku 1932 a původně se jmenoval Masarykův most. Rozsáhlou rekonstrukcí prošel v roce 1990. Je dlouhý 242 metrů a široký 11,5 metru.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.