Řidiči v Karlových Varech se často podivují nad nelogickým umístěním dvou radarů v centru města. Podle vedení radnice ale tyto dva radary v současné době neplní prioritně funkci měření rychlosti, ale měří hustotu dopravy na dvou velmi frekventovaných mostech.
„Díky tomu budeme mít možnost například porovnat průjezdy vozidel za období, kdy nebyla na karlovarských mostech žádná omezení s obdobím aktuální uzavírky Ostrovského mostu. Budeme mít tedy představu, jak se uzavírka projevila do provozu na Chebském a Tuhnickém mostě,“ uvedla mluvčí Magistrátu města Karlovy Vary Helena Kyselá.
Aby město získalo relevantní informace, začalo měření hustoty provozu už v polovině prosince. Současná uzavírka Ostrovského mostu, která by měla kvůli diagnostickému průzkumu trvat do 7. února je tak jednou z prvních šancí zjistit, co s dopravou v lázeňském městě udělá uzavření některého z mostů. Karlovy Vary totiž musejí problematice mostů věnovat zvýšenou pozornost, protože část jich je ve špatném technickém stavu. A v letošním roce se navíc chystá demolice a stavba nového Dvorského mostu, což bude mít zcela zásadní vliv na dopravu ve městě.
„Ukazatele rychlosti zajišťující sčítání projíždějících vozidel na Chebském a Tunickém mostě byly využity z ulice Západní a Lidická. Po skončení měření se radary na svá původní stanoviště vrátí,“ dodal radní pro oblast dopravy Martin Dušek (ANO).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.