Silničáři v Karlovarském kraji jsou na zimní údržbu během epidemie koronaviru připraveni. Aby eliminovali možnost nákazy a jejího šíření mezi pracovníky, byli rozděleni do několika pracovních skupin. Krajští silničáři obnovili techniku a naplnili skladovací prostory posypovým materiálem. V tiskové zprávě o tom informoval předseda představenstva Údržby silnic Karlovarského kraje a. s. (ÚSKK) Martin Leichter.
"Zaměstnancům byly vydány ochranné pomůcky, jako jsou roušky, rukavice, a mají k dispozici dezinfekční prostředky. Každé středisko je vybaveno generátorem ozonu a firma disponuje přístrojem k dezinfekci vnitřních prostor pro potřeby neprodlené dezinfekce a pro dezinfekci s dlouhodobým účinkem," uvedl Martin Leichter.
V nadcházející sezoně zimní údržby bude ÚSKK udržovat 1885 kilometrů silnic první, druhé i třetí třídy a dálnice D6 v kraji. K udržovaným silnicím první třídy a dálnici v regionu patří ještě přibližně 100 kilometrů, jejichž údržbu zajistí další společnosti.
Bez zimní údržby tak zůstane v kraji 121 kilometrů silnic třetí třídy. Týká se to úseků malého dopravního významu, na kterých není provozována autobusová doprava, nevedou obydlenými oblastmi, případně do nich řidiči dojedou po jiné přístupové komunikaci. Tyto úseky jsou vždy před zimou označeny dopravním značením a také o nich informují některé GPS navigace.
Podle člena představenstva ÚSKK Pavla Raška jsou skladovací prostory naskladněny na maximální možnou kapacitu. "To znamená okolo 16.000 tun posypové soli a pět tisíc tun posypové drti," uvedla Raška s tím, že v případě potřeby se zásoby doplňují i během zimní sezony.
Krajští silničáři letos pořídili tři nová nákladní vozidla, která budou v zimě sloužit jako sypače. Několik nákladních vozů prošlo celkovou opravou. K dispozici mají i traktory, frézy, technologická vozidla a nakladače.
Náklady na zimní údržbu podle náměstka hejtmana Martina Hurajčíka (ANO) za loňský rok činily 116,9 milionu korun. "Silničáři loni výrazně ušetřili díky teplé zimě bez sněhu, naopak více museli chemicky ošetřovat silnice kvůli náledí," uvedl Hurajčík. Karlovarský kraj dává na opravy a údržbu, včetně té zimní, ročně kolem 260 až 280 milionů korun v rámci závazku veřejné služby.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Prosime Selnicare at nejen hrabou ale at Soli a kde to nesmi Sli at Sypou vic nez jen cukrovani cesta Tepla smer M. Lazne a Tepla Smer Horni Poutnov a v Zatackach to je jako kdyz nesypaji ani v Kopcich skratka je o ochuzene uz to ho mame dost Zkopcu nebo zatacky anebo do kopcu neni nic jen slaba vrstva vite co vem te si Auto Skoda felicie a Projed te se smer co jsem psal a Tepa smer Touzim hruza kaslou na nas mame boura na Auta diky spatne Praci