Karlovarský kraj chce na projekt rozšíření a prodloužení vzletové dráhy letiště v Karlových Varech získat finanční prostředky od státu. V případě, že by peníze obdržel, mohl by s úpravami plochy začít už v příštím roce. Náklady se odhadují na více než miliardu korun. Cílem projektu je, aby v krajském městě mohla přistávat i větší letadla a obnovily se tak pravidelné linky.
„V současnosti máme kladně vyhodnocené posouzení vlivů záměru na životní prostředí (proces EIA), zpracovává se projektová dokumentace pro stavební povolení a zároveň jednáme i s ministerstvem dopravy. Naší snahou je, aby se podílelo na financování této úpravy tak, abychom začali s rozšiřováním dráhy ideálně v roce 2024," řekl hejtman Petr Kulhánek (STAN)
Projekt by měl být dokončený letos. Stát by měl přibližně 20 milionů korun. Náklady na úpravy odletové a přistávací plochy se odhadují na 1,2 miliardy korun. Díky rozšíření by mohla v Karlových Varech přistávat i větší letadla dalších leteckých společností. Podle záměru by měla být dráha o 15 metrů širší a o 360 metrů delší. Využívat by ji mohly i nízkonákladové společnosti, jako je například irský Ryanair.
V případě, že se kraji podaří finance získat, je reálný termín dokončení podle vedení kraje v roce 2025, nejpozději 2026. V té době se počítá také s dokončení dálnice D6, která spojuje Karlovarský kraj s hlavním městem. Karlovy Vary by se tak mohly stát alternativním letištěm pro letiště Václava Havla v Praze, podobně jako je to v jiných evropských zemích, uvedl hejtman.
Karlovarské letiště letos v letní sezoně nabídne charterové lety do tří destinací. K turecké Antalyi, kam se začalo létat loni, přibude řecký ostrov Kréta a bulharská Varna. O jedinou pravidelnou linku mezi Karlovými Vary a Moskvou přišlo v roce 2020 kvůli protikoronavirovým opatřením. Poté bylo přes dva roky bez pravidelných letů. Záměrem kraje je obnovit například i spoj do izraelského Tel Avivu, o kterém se už podle hejtmana jedná.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.