Počasí dnes-1 °C, zítra1 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Větší města v Karlovarském kraji trápí nedostatek parkovacích míst

Větší města v Karlovarském kraji se potýkají hlavně s nedostatkem parkovacích míst. Ať už jde o historická centra nebo starší sídliště, ulice nemají kapacitu na současný počet aut. MHD udržují všechna tři velká města v kraji, byť je její provoz rok od roku dražší. Karlovy Vary budou muset zřejmě vyřešit i změnu dopravy v centru města v souvislosti s plánovanou opravou Chebského mostu a vybudováním dopravního terminálu.

Ačkoli parkování v Karlových Varech je asi nejdražší v kraji a v centru se platí 40 korun za hodinu stání, najít v pracovní době místo na zaparkování není jednoduché. Systému parkování pomohla modernizace hlavních parkovišť v centru, které jsou bezobslužné a umožňují i platby bankovní kartou. Jenže parkovací místa ve městě dlouhodobě chybí, zejména z pohledu toho, že lázeňské město je od loňska na seznamu UNESCO a očekává zvýšený počet návštěvníků.

Karlovy Vary už léta plánují stavby parkovacích domů na okrajích centra, ale dosud je nepostavily. Jednou z variant je i společný projekt s investorem, který by stavbu nákladných parkovacích domů investoval a pak provozoval. Někde je část parkovacích míst vyčleněna pro rezidenty. Zvláštní režim funguje v lázeňské části města, kam by podle městských pravidel měli vjíždět jen místní nebo zásobování. Vjezd ale neznamená právo na zaparkování. Město nainstalovalo i vysunovací sloupky, které by měly bránit vjezdu do lázeňské zóny. Přesto se stále stává, že se je lidé snaží překonat.

MHD v Karlových Varech stojí město 100 milionů ročně. Provozuje jej ale městský Dopravní podnik Karlovy Vary (DPKV), takže má město nad podnikem kontrolu. Většina autobusů MHD jezdí na stlačený zemní plyn CNG. Ekologická a donedávna i ekonomicky relativně výhodná varianta provozu se ale může stát v následujících letech problematická. DPKV má sice nasmlouvanou cenu plynu ještě zhruba na rok, ale jak se bude vyvíjet ceny plynu poté a jak se to projeví v nákladech, není jasné. Zatím obyvatelé Karlových Varů mohou jezdit za základní 20minutové jízdné 20 korun. Žáci a studenti do 26 let a senioři od 65 let jezdí zcela zdarma, pokud mají Karlovarskou kartu.

Cheb před několika lety zavedl parkovací zóny, v nichž mají rezidenti, kteří si zakoupí kartu, při parkování přednost. I když se zavedení zón neobešlo bez protestů, situace se postupně uklidnila. Dokonce i některé další ulice žádají o zavedení podobného systému. Systém v Chebu je postavený na tom, že přes den zde mohou za poplatek zaparkovat lidé, kteří potřebují například na úřady nebo do obchodu, a večer a přes noc zde mohou parkovat místní obyvatelé s rezidenční kartou.

Postavit parkovací domy chce i Sokolov. Zatímco parkování v centru města je díky parkovacím automatům dostačující, velké problémy zaparkovat mají obyvatelé dvou největších sídlišť. Na nejzatíženějším sídlišti Michal plánuje radnice dva parkovací domy. Parkovací plochy tam ale budou za poplatek. Město reaguje podle místostarosty Jana Picky (nez.) na žádosti obyvatel, kteří jsou ochotni za svá místa zaplatit, aby vždy zaparkovali v blízkosti domova. Výstavbu ale radnice zatím odložila kvůli vysokým nákladům, které dosahují až desítky milionů korun.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky ČR, volby, automobilová, obce, Karlovarský, parkování, Karlovarský kraj, Karlovy Vary, sídliště, městská hromadná doprava, Jan Picka, Cheb, Dopravní podnik Karlovy Vary, Světové dědictví UNESCO

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Větší města v Karlovarském kraji trápí nedostatek parkovacích míst  |  Doprava  |  Zprávy  |  Karlovarská Drbna - zprávy z Karlových Varů a Karlovarského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.