sobota 23. ledna 2021 Zdeněk

Sníh a náledí dělá problém hlavně kamionům, policie už uzavřela silnici kudy si zkracovali cestu

Kvůli silné vrstvě ledu, kterou momentálně pokrývá sněhový poprašek, uzavřeli silničáři komunikaci III. třídy ze Šemnice na Andělskou Horu. Právě v tomto úseku je velké nebezpečí uvíznutí kamionu. To hrozí zejména u řidičů ze zahraničí, kteří se řídí čistě podle navigace. Opatrně by řidiči měli jezdit i v oblasti CHKO Slavkovský les, kde se silnice kvůli ochraně přírody neudržují. Silničíři proto radí použít jiné objízdné trasy.

V Karlovarském kraji je hned několik úseků silnic, které se v zimě neudržují, ať už je to z důvodu ochrany přírody nebo čistě jen proto, že jsou zkrátka málo využívané. Některé z nich však představují riziko, jako je například úsek ze Šemnice do Andělské Hory.

Komunikace je nyní pokryta vrstvou ledu, navíc od Andělské hory silnice prudce klesá a je lemovaná příkrými srázy. Často si tudy zkracují cestu kamiony mířící do stáčírny minerálních vod v Kyselce a právě jim hrozí riziko, že sjedou mimo vozovku. Proto prosíme všechny řidiče, aby požadavek policie pochopili a využívali jinou trasu,“ vysvětluje náměstek hejtmana Jan Bureš.

Některé silnice v Karlovarském kraji navíc nelze ošetřovat chemickými prostředky z důvodu ochrany přírody. Leží totiž na hranici chráněné krajinné oblasti. I proto například Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje (KSÚSKK ) nezískala souhlas Správy CHKO Slavkovský les ani s jednorázovým občasným chemickým ošetřením vozovky. Konkrétně se jedná o úsek silnice III/219 Lázně Kynžvart – Kladská – Prameny a navazující úsek silnice II/210 Prameny – Mnichov.

„Může nastat také situace, kdy bude kvůli zhoršené sjízdnosti nutné v těchto úsecích provoz dočasně, nebo zcela uzavřít, o čemž samozřejmě budeme veřejnost okamžitě informovat,“ konstatoval náměstek.

Silničáři: Problémy zatím nikde nemáme

Bohaté sněžení a teploty pod nulou vyžadují velmi intenzivní údržbu, v terénu jsou proto sypače i traktory. „Zatím jsou problémy pouze v některých kopcích s kamiony. Kamion, který nemůže vyjet, tak zavolá a počká na sypače, pak jede za ním. Zatím to jsou jen jednotlivé případy,“ uvedl dispečer KSÚSKK Josef Bulka.

Na webových stránkách ksusk.cz mohou řidiči nalézt mapu s vyznačenými úseky, kde se neprovádí zimní údržba. Ačkoli místní lidé nejspíš vědí, co zde očekávat, silničáři přesto doporučují zvážit objízdnou trasu.

„Kdykoli tam může nastat problém. Pokud tam není sníh, může tam ležet strom, některé úseky zaplavuje voda. Je tedy více důvodů, proč tam v zimě nejezdit. Všechny ty úseky jsou značené, stačí jen dopravní značení respektovat. V některých případech to máme značené i cizojazyčně v němčině a angličtině,“ řekl Bulka.

Silnice, kilometry chodníků, téměř dvě stovky autobusových zastávek, 151 přechodů pro chodce a vybrané stezky či pěší zóny. To jsou všechno místa, o která se musí v Karlových Varech během zimy starat společnost AVE. Mezi nejproblematičtější úseky podle jejích dispečerů patří Pražská ulicce a celé lázeňské území, kde je zakázáno sypat solí, což nahrazuje písek. Ten ale není tak účinný, proto by tam měli řidiči dávat obzvláště pozor.

„Do současné doby jsme zatím nemuseli z důvodu zhoršených povětrnostních podmínek řešit zvýšený počet dopravních nehod. Apelujeme však na všechny řidiče, aby zvýšili opatrnost na silnicích, přizpůsobili rychlost povětrnostním podmínkám a povrchu komunikace a také dodržovali bezpečný odstupu od ostatních vozidel," dodala policejní mluvčí Eva Valtová.

Hodnocení článku je 66 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto HZS ČR

Štítky doprava, Karlovarský kraj, silnice, zima, náledí, průjezdnost

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.