Kvůli urychlení výstavby silničního obchvatu Chodova se firmy z okolí města chtějí společně obrátit na Karlovarský kraj i vládu. Stavba je totiž klíčová pro vznik nových rozvojových projektů a pracovních míst v okolí města v souvislosti s útlumem těžby hnědého uhlí.
“Na jedné straně je nutné urychleně řešit vznik nových pracovních míst v okolí Chodova, protože řada jeho obyvatel je zaměstnána v těžebním sektoru. Na druhé straně ale vznik jakékoliv nové průmyslové aktivity v okolí města s sebou nese také zvýšenou dopravní zátěž. A jak z pohledu obyvatel, tak nás jako zaměstnavatelů je žádoucí, aby tato byla vedena mimo město,” říká Zbyšek Klapka, předseda představenstva Sokolovské uhelné, která je jedním z iniciátorů společného postupu firem.
Plán na obchvat města přitom není ničím novým. Dva a půl kilometru dlouhá trasa je plánována už od 90. let a od roku 1994 je dokonce součástí územního plánu města Chodov. Obchvat by podle těchto záměrů měl vést severně od města. Nájezd na něj má být u přejezdu v Mírové a napojit by se měl za Železným dvorem. Stavba je i součástí Zásad územního rozvoje Karlovarského kraj a od roku 2019 dokonce byla, na návrh města, zařazena do Národního investičního plánu. Jeho urychlené dokončení považuje za klíčové také ředitel Lias Vintířov Rudolf Borýsek, který se v tomto směru chce obrátit s žádostí o podporu také na regionální hospodářskou komoru.
“Při plánování investic do budoucnosti v podstatě narážíme stále na stejný problém. Kapacita a hlavně trasa komunikací. Napojení na dálnici totiž na jedné straně znamená průjezd Chodovem, na druhé Novým Sedlem a obojí je špatně,” vysvětluje šéf Liasu.
Výstavba silniční infrastruktury je důležitá pro přípravu regionu na dobu po ukončení těžby hnědého uhlí. A právě tyto projekty by měla podporovat i vláda. Zároveň by se na tyto projekty měly vztahovat dotace, které pro Českou republiku vyčlenila Evropská unie v souvislosti s útlumem těžby a zpracování fosilních paliv.
Postup průmyslových firem podporuje i město Chodov. Podle starosty Patrika Pizingera (Místní) je pro jeho obyvatele důležitý jak vznik nových pracovních míst, tak minimalizace dopadů které by mohla mít zvýšená doprava. “Stav, kdy podobné věci řeší firmy v přímé koordinaci s městem, není úplně běžný. A podle mne je právě tento příklad ukázkou dobrého přístupu jak společně nastartovat rozvoj našeho regionu,” dodal starosta Chodova.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.