Opravu Chebského mostu Karlovy Vary zadají zřejmě spolu s projektem

Autoři | Foto MMKV

Rekonstrukci Chebského mostu v Karlových Varech bude zřejmě město zadávat způsobem, kdy dodavatel zároveň zpracuje projekt a udělá stavební zakázku. Vyplynulo to z předběžných tržních konzultací, při kterých město oslovilo stavební firmy s dotazy na formu realizace zakázky a její možnou délku.

Cílem tržních konzultací bylo zjistit náhled potenciálních firem, které by se mohly přihlásit do výběrového řízení, jak tuto stavbu pojmout. Ve hře byl takzvaný žlutý nebo červený FIDIC, což jsou formy zadání podle Mezinárodní federace konzultačních inženýrů. Žlutý FIDIC znamená sloučení projektové a stavební fáze, ve druhé variantě by město připravilo projekt a dodavatel zajistil jen stavbu. Zároveň se město orientačně ptalo i na možné náklady rekonstrukce historického mostu.

„Vyšlo nám z toho, že bude lépe jít žlutým fidicem, to znamená metoda Design and Build (projekt a stavba). V září bychom vyhlásili výběrové řízení, kde bychom hledali už firmu, která sama vyprojektuje stavbu a sama postaví. Není to levnější postup, ale je to rychlejší, je to pružnější a my samozřejmě jako město musíme hledisko času sledovat, protože zavření Chebského mostu bude mít dopad do celého města,“ řekl náměstek karlovarské primátorky Lubomír Kovář (ANO).

Náklady směřují k 500 milionům

I tak ale příprava stavby nebude záležitostí měsíců. Podle současných odhadů by projektování mohlo zabrat větší část příštího roku a se samotnou stavbou by se mohlo začít na konci roku 2026 nebo spíš na počátku roku 2027. Zřejmě nejvýznamnější dopravní stavba v krajském městě za poslední léta vyjde na stovky milionů korun a výrazně zasáhne do dopravní situace.

Původní odhady, že se investice vejde do 300 milionů korun, jsou už není nereálné a náklady směřují spíše ke 450 až 500 milionů korun. V případě rekonstrukce Chebského mostu nepůjde totiž o jednu stavbu, ale o čtyři na sebe navazující stavby. Budou se týkat jak samotných mostních konstrukcí, kterých je několik na sebe navazujících, ale i prostranství na straně k centru města, do Západní ulice, kde se posune silnice i železniční trať, zruší se podchody a celý prostor dostane jiný vzhled.

Na historický most z druhé poloviny 19. století byla v 80. letech umístěna nástavba, která je už ve špatném stavu. Podle Kováře je ale most ještě schopný v současném stavu na rekonstrukci počkat bez uzavírky.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky silnice, stavby, Chebský most, Karlovy Vary

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.