Karlovarský kraj začne intenzivněji připravovat obchvat Karlových Varů. S ohledem na výstavbu dálnice D6 do Prahy a přípravu rozšíření silnice I/13 na Chomutov by současný průtah Karlovými Vary už nemusel být dostačující. Kraj proto chce, aby obchvat lázeňského města získal v plánech ministerstva dopravy vyšší prioritu a mohl se začít stavět dříve. Zatím by podle odhadů mohla stavba obchvatu začít zhruba kolem roku 2040.
Zpočátku se zvažovalo několik variant obchvatu, od možnosti odklonit dopravu severně od města až po tunel centrem města. „V této chvíli jsme ve fázi, kdy už nemáme ani devět, ani tři varianty, ale zůstala jedna z těch tří. A nyní nejzvažovanější varianta i po jednání s ministerstvem dopravy a se všemi aktéry je tunelová varianta pod Karlovými Vary. Musí se nejdřív udělat studie, zda je vůbec tato varianta vhodná a zda je možná. Samozřejmě ekonomická studie a samozřejmě zasadit to i do zásad územního rozvoje, jak na krajské úrovni, tak na městské úrovni," uvedl náměstek hejtmanky Karlovarského kraje Martin Hurajčík (ANO).
Tunel by vedl zhruba od Pražského mostu, kudy do Karlových Varů ústí silnice I/6, a vedl by na úroveň křižovatky u obchodního centra Kaufland. Podle předběžných údajů by tato varianta stála asi 17 miliard korun. V úvahu je ale třeba vzít i specifické podmínky Karlových Varů, kde je vysoká ochrana podzemních zdrojů vody, ale i památková ochrana centra.
V současnosti se uvádí, že dálnice D6 by měla dosáhnout až do Karlových Varů v roce 2028. Podle odhadů by pak v letech 2030 až 2035 mohlo začít zvyšování kapacity silnice I/13 směrem na Chomutov. Obchvat Karlových Varů má zatím v plánech nižší prioritu. Karlovarský kraj by ale chtěl prosadit, aby se dostal výš a jeho stavba mohla začít souběžně se silnicí I/13.
S dostavbou dálnice se očekává zintenzivnění provozu mezi Karlovými Vary a Prahou, stejně tak na silnici I/13. Dálnice a tříproudá silnice I/13 by tak ústily do průtahu Karlových Varů, který je sice čtyřpruhový, ale bez odstavného pruhu a plný ostrých zatáček uprostřed hustě obydleného centra města. Minimálně tranzitní doprava by se tak měla odklonit mimo město, jinak by hrozily opakované zácpy a kolony.
Dálnice D6 se v posledních letech blíží ke Karlovarskému kraji, letos začala stavba prvního úseku přímo v Karlovarském kraji. Dálnice D6 pak za Karlovými Vary pokračuje do Chebu. Ředitelství silnic a dálnic připravuje i její prodloužení k hranicím s Německem, kde však chybí rychlostní napojení na německou dálniční síť. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) ale nedávno při zahájení stavby úseku D6 Knínice - Bošov řekl, že je možné, že po schválení investic do modernizace armády, ale i infrastruktury v Německu by mělo propojení dálnice D6 na německé dálnice mít větší šanci na realizaci.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.