Termín dokončení Krejcarové lávky v Sokolově, která spojí centrum města s areálem Jižní lom, se opět posouvá. Radnice počítala, že bude most otevírat před sezonou v květnu, investor, kterým je ministerstvo financí, ale prodloužil termín na konec srpna. Stavba přitom podle původních plánů měla být hotová již loni.
Důvodem jsou vícepráce a chyby v projektu, kvůli kterým se navíc navýšily i náklady, řekl novinářům místostarosta Jan Picka (nez.).
Původní cena za lávku podle projektu činila 58 milionů korun. Současné náklady včetně víceprací se pohybují kolem 68 milionů korun. Převážnou část peněz hradí ministerstvo ze státního programu, který pomáhá zahlazovat ekologické škody po těžbě v Ústeckém a Karlovarském kraji. Sokolov, jehož náklady byly původně dva miliony korun, se měl finančně podílet na veřejném osvětlení a na příjezdové rampě, která propojí most s cyklostezkou.
Náklady vzniklé chybami v projektu jdou podle Picky za městem. „Náš podíl se z původních dvou milionů v současné době pohybuje na milionech sedmi. Předpokládáme ale, že velkou část dostaneme zpátky, vnímáme to totiž jako vzniklou škodu, pochybení projektanta,“ řekl.
Radnice už musela řešit tři závažné nedostatky v projektu. „Projektant třeba zapomněl nacenit ocelová lana i na druhé straně. Je to velká položka, kterou budeme po něm vymáhat. Druhou položkou je to, že by se lávka výškově potkávala s parovodem, který je tam už desítky let. Poslední věc je, že na ocelovém napojení z cyklostezky zapomněl navrhnout zábradlí,“ uvedl místostarosta.
Pátek, 18. března 2022, 10:51
V Sokolově pokračuje stavba Krejcarové lávky přes Ohři, která spojí centrum města s areálem Jižní lom. Stavební firma dnes upevnila ocelovou nájezdovou rampu, která propojí most i s cyklostezkou, jež vede pod ním. S dokončením lávky za téměř 60...
Stavba, která měla být hotová už loni, se potýkala i s dopady koronavirové epidemie a nedostatkem stavebního materiálu. Letos na jaře zase obdrželo vedení města oznámení o nepředvídatelných překážkách, jež mohou mít vliv na dokončení díla.
Lávka pro pěší byla navržena jako ocelový zavěšený most o třech spojitých polích s horní mostovkou. Hlavní trám je ze dvou nosníků a je prostřednictvím šikmých táhel zavěšen na ocelovém nosníku. Po dokončení propojí centrum města s rekreačním areálem na Jižním lomu. Do budoucna chce radnice lokalitu rozšířit, v plánu je tam vybudovat až 50 parcel pro výstavbu rodinných domů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.