Trojnásobný mistr světa v ledním hokeji a pozdější úspěšný trenér národní hokejové reprezentace Ivan Hlinka tragicky zemřel před dvaceti lety, 16. srpna 2004, na následky zranění po autonehodě. Havaroval nedaleko od Kalových Varů poblíž obce Olšová Vrata, když mířil na golfové hřiště. Reprezentace pod jeho vedením zaznamenala řadu medailových úspěchů, které korunovalo v roce 1998 první místo na olympiádě v Naganu. Později Hlinka trénoval Pittsburgh v NHL a ruský Omsk, šest let po legendárním japonském zlatu se ale vrátil k české reprezentaci.
Hlinka se narodil 26. ledna 1950 v Mostě a s hokejem začal v nedalekém Litvínově a postupně se vypracoval mezi opory československé reprezentace. V 70. letech byl jako střední útočník třikrát členem zlatého týmu z mistrovství světa, krátce hrál i v NHL. Po skončení hráčské kariéry se Hlinka dal na trenérskou dráhu, nejprve koučoval v Litvínově a v roce 1991 se stal trenérem československé reprezentace, která pod jeho vedením získala bronz na olympiádě v Albertville 1992 i na světovém šampionátu v Praze ve stejném roce.
Třetí příčku si český hokejový výběr pod Hlinkovým vedením vybojoval i na mistrovství v roce 1993, po neúspěšném začátku následující sezóny ale Hlinka od reprezentace odešel. Podruhé byl k národnímu týmu povolán v roce 1997 a v následujícím období jej dovedl k jedné zlaté a dvěma bronzovým medailím z MS - a hlavně zlatu na "turnaji století" v Naganu. Držitel Medaile Za zásluhy se v roce 2000 stal hlavním trenérem Pittsburghu Penguins, teprve druhým Evropanem v takovém postavení. V roce 2002 byl uveden do Síně slávy Mezinárodní hokejové federace (IIHF).
Po necelých dvou sezonách v zámoří si Hlinka vyzkoušel angažmá v Omsku, působil rovněž jako generální manažer reprezentace či hráčský agent. V květnu 2004 byl potřetí jmenován trenérem české reprezentace, avšak o tři měsíce později krátce před prestižním Světovým pohárem měl poblíž Karlových Varů vážnou dopravní nehodu. Ve vysoké rychlosti se srazil s nákladním vozem. Čtyřiapadesátileté hokejové legendě, která v okamžiku nárazu nebyla připoutána, nepomohl ani rychlý převoz do Karlovarské nemocnice, kde téhož dne svým zraněním podlehl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nezapomeňte podotknout, že kdyby jel předepsanou rychlostí a byl připoután, tak ani srážka s blbcem odbočujícím před ním by nebyla smrtelná a možná, při rozboru přibližování) by k ní vůbec nedošlo. Jenže podobných mistrů světa na silnici je vidět denně spousty. Proto tolik vážných dopravních nehod.
Takových nesmyslů v článku. Ach jo. Hlinka nezemřel poblíž Olšových vrat při návratu z golfu. Jel z Varů a na golf měl teprve namířeno. Nehoda se ani zdaleka naodehrála u Olšových vrat! Hlinka jel po Staré Kysibelské nahoru a těsně po opuštění Varů proti němu odbočoval malý náklaďák křížem přes dva stoupací pruhy v místě, kde to bylo a je značkami zakázáno. Auta se srazila čelně. Autore článku, než psát blbě, radši nepište vůbec.