Výstavbu nové opravárenské haly za 755 milionů korun zahájily na nádraží v Chebu České dráhy. Hala nahradí starou severní rotundu, která už současným požadavkům nevyhovovala. Moderní hala má zajistit údržbu nových souprav Českých drah, jako jsou vlaky InterJet, RegioPanter nebo RegioShark. Stavba potrvá zhruba dva roky, řekl při zahájení stavby ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
„Stavba je důležitá nejen pro Chebsko, ale pro celou Českou republiku. Letos chceme jen v barvách Českých drah zprovoznit na 22.000 sedadel v nových vlacích. Bude to všechno v moderních vozidlech, která potřebují moderní údržbu. Ta hala by měla zajistit výrazně lepší zázemí a lepší podmínky pro všechny, kteří se zde o vlaky starají," uvedl Kupka.
Místopředseda představenstva Českých drah a náměstek pro servis Michal Kraus řekl, že v současné době se musely kvůli zastaralým budovám původního opravárenského střediska vlaky opravovat z větší části pod širým nebem. To se nyní změní, protože do haly se vejde celá vlaková souprava, takže nebude nutné ji dělit na jednotlivé vagony.
Podle generálního ředitele Českých drah Michala Krapince hodlá firma v následujících letech investovat 160 miliard korun do nových souprav a dalších asi 12 miliard do servisního zázemí. Z toho více než šest miliard bude určeno na výstavbu nových opravárenských hal.
Zahájení stavby uvítali i představitelé města Chebu nebo Karlovarského kraje. Hejtman Petr Kulhánek (za STAN) mimo jiné řekl, že nová opravárenská hala v Chebu by mohla být dalším důkazem, že Česká republika chce investovat do železnice podle mezistátní dohody z roku 1995. Podle ní by se měly posílit investice do železnice právě na koridoru, na kterém se nachází i Cheb. Na německé straně investice zejména do elektrifikace tratí zatím váznou.
Ve Středisku údržby Cheb je zajišťována údržba vlakových souprav pro dálkovou dopravu na ramenech Cheb – Plzeň – Praha a Cheb – Ústí nad Labem – Praha. Dále jsou zde udržována železniční kolejová vozidla pro regionální dopravu Karlovarského kraje i části Ústeckého kraje, o které pečuje celkem 64 zaměstnanců.
České dráhy budou v modernizaci servisní infrastruktury pokračovat i na dalších místech v České republice. Jedná se především o výstavbu hal údržby, myčky nebo sanitární koleje. Další podobné stavby chystá státní dopravce třeba v Českých Budějovicích, Olomouci nebo Havlíčkově Brodě. Aktuálně také probíhají stavební práce na velké obnově vjezdové části Centra údržby Praha jih, doplnil Kraus.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.