V Karlovarském kraji získala titul PwC Firma roku 2023 společnost Herbona, která dováží a zpracovává sušené byliny, koření a rostlinné produkty. Titul MONETA Živnostník roku 2023 Karlovarského kraje vybojoval David Matoušek, který se věnuje designové akvaponii spojující chov ryb s pěstováním rostlin bez půdy. Vyhlášení krajské soutěže se konalo dnes večer v Karlových Varech. Vítězové krajské soutěže postupují do celostátní kola, které se uskuteční 14. prosince na pražském Žofíně. O výsledcích krajského kola dnes ČTK informoval mediální zástupce soutěže David Pavlát.
Vítězný živnostník David Matoušek vyrábí a dodává vše kolem akvaponie s důrazem na design. „Obor mé činnosti je zaměřený na udržitelné moderní farmaření, spojuje svět ryb a rostlin na jednom místě. Podle druhu pěstovaných rostlin a chovaných ryb obsluhuji zákazníky orientované na akvaponii užitkovou nebo okrasnou,“ řekl Matoušek.
Nedávno s podporou Karlovarského kraje dokončil nový vzdělávací program pro školy a spolky. Děti si mohou vypěstovat vlastní minizeleninu ekologickým způsobem přímo ve třídě. Akvaponické farmy mohou být umístěny uvnitř nebo venku a produkují organickým způsobem ryby a zeleninu nejvyšší kvality.
Druhé místo obsadila Anna Kastlová s módou pro vysoké ženy. Kastlová vyhrála také v doprovodné kategorii MONETA Živnostník roku Srdcař, která v každém kraji oceňuje živnostníky, kteří dokázali překonat nejrůznější nástrahy podnikání. Třetí příčku v kategorii živnostník roku vybojovala Monika Strausová věnující se pečení a výrobě cukrářských výrobků a tisku knih.
Vítězná firma Herbona dováží sušené byliny a koření pro potravinářský a farmaceutický průmysl. Tyto produkty prodává dalším výrobcům či maloobchodům, které z bylin nejčastěji vyrábějí bylinné čaje a směsi, tinktury, přírodní silice, léčivá krmiva, likéry, sirupy nebo mýdla. „Za nynějším úspěchem firmy vlastně stálo nadšení mého dědečka, který sbíral léčivé bylinky ve volné přírodě a předával zkušenosti i mně," uvedl jednatel firmy Martin Šimon. Společnost dováží a zpracovává 3000 tun sušených bylin a koření ročně. Cílem do budoucna je prorazit na trh v USA.
„Jedná se o rodinnou, lokální firmu. Dováží z 34 zemí světa, což je úžasný rozsah. Má světovou působnost, expanduje do zahraničí, chystá se i do Spojených států. Hodně investuje do modernizace firmy. Zajímá se o jasný původ rostlin, odkud jsou, kdo je pěstuje a také jak. Jedná se o velmi dynamickou firmu, které se daří skvěle ekonomicky," okomentovala volbu poroty Petra Kinclová z PwC Česká republika.
Stříbrnou pozici vybojoval Hospic Sv. Jiří poskytující služby mobilního hospice. Na třetím místě je firma Heinz-Glas Decor, která prodává, vyvíjí a vyrábí kosmetické a parfumerské flakony.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.