Ředitelům mateřských a základních škol v Karlovarském kraji začne pomáhat tým metodiků. Takzvaný střední článek podpory školství by měl ředitelům odlehčit zejména s administrativní prací tak, aby se mohli co nejvíce věnovat pedagogické práci a řízení školy. Ministr školství Vladimír Balaš (STAN) dnes s hejtmanem Karlovarského kraje Petrem Kulhánkem (za STAN) podepsali memorandum o spolupráci, která tuto formu podpory v kraji v pilotním režime zavede. Od druhé poloviny příštího roku by se střední článek podpory měl začít zavádět i v dalších krajích české republiky, řekl dnes v Karlových Varech ministr Balaš.
"Obecně bychom byli rádi, aby se ředitelé mohli věnovat zvyšování kvality pedagogického procesu. Je třeba je odbřemenit je od administrativních povinností a ulehčit jim práci, aby nemuseli myslet na to, jestli udělali něco špatně v jiných oblastech, než kterým by se měli primárně věnovat," popsal smysl projektu Balaš.
Zatím se tento typ podpory zkouší v okresech Semily a Svitavy. Karlovarský kraj bude i díky své poměrně malé rozloze ideálním dalším pilotním regionem. V kraji působí zhruba 100 základních škol a přes 130 mateřských. I když by se dalo očekávat, že největší pomoc budou potřebovat spíše ředitelé malých škol, podle prvních zkušeností ze Svitav a Semil mají i velké školy s administrativou řadu problémů, s kterými by jim ministerstvem vyškolení metodici mohli pomoci.
Hejtman Karlovarského kraje Kulhánek si od projektu slibuje hlavě odlehčení práce pro ředitele škol. Podle Kulhánka jsou mnohdy ředitelé tak přetížení administrativou, že na vlastní řízení školy a pedagogickou činnost nemají ani čas.
Zatímco celostátní projekt od července příštího roku bude financován z peněz Evropské unie prostřednictvím ministerstva školství, pilotní měsíce v Karlovarském kraji bude financovat ze svého rozpočtu kraj. Půjde hlavně o mzdové náklady na krajského koordinátora a dva až tři metodiky, kteří by měli jednak osobně jednat s řediteli, ale také pořádat on-line semináře ke konkrétním problémům, jež musí vedení škol řešit.
Podle Balaše by ale přínos projektu měl být oboustranný, to znamená, že by měl jednak pomoci ředitelům, ale také by měl přenášet podněty a informace ze samotných škol na ministerstvo, které by pak mohlo školské předpisy upravovat tak, aby odpovídaly praxi.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.