Porcelánce Thun 1794 se za poslední rok daří nebývale dobře. Přibývají zakázky a firma má spíše problém je včas uspokojit, a to i přes celosvětovou pandemii koronaviru. Ta se sice dotkla i novorolské porcelánky, spíše než onemocnění ale její práci ovlivnily důsledky protiepidemických opatření, řekl novinářům generální ředitel Thun 1794 Vlastimil Argman.
Pokles výroby nebo nedostatek práce se firmě vyhnul. „Za loňský a letošní rok máme tak naplněnou výrobu, že spíš zápolíme s opačným problémem, jak uspokojit zákazníky, dostát termínům a dostát svým závazkům. Moc to logiku nemá, ale bohudík je to tak,“ řekl Vlastimi Argman.
Potíže má firma spíše s důsledky vládních opatření proti koronaviru. „Jsme zaměstnavatelem, který zaměstnává přes 80 procent žen. A vlastně všechny dopady opatření, zavření škol a školek, nám škodí víc než vlastní pandemie,“ uvedl ředitel.
Na počátku pandemie měla firma mimo práci kvůli ošetřování člena rodiny asi 100 lidí ze 600. Nyní je to okolo 60, ale i tak je to podle Argmana hodně. Za běžných podmínek má firma na neschopence nebo mimo práci kvůli ošetřování člena rodiny okolo 30 lidí. Zakázek přibývá zejména na trhu Evropské unie nebo ve Skandinávii. Dobře si výrobky porcelánky stojí i v bývalých zemích Sovětského svazu. Jako perspektivní se jeví i egyptský trh, kam firma dodává zboží ve stále vyšších objemech i nových dekorech.
Výrobě a hlavně značce Thun 1794 pomohla podle Argmana loňská spolupráce s obchodním řetězcem Lidl, který nabízel porcelán z Thunu 1794 v rámci své zákaznické akce. "Propagovaný tvar Lea od výtvarnice Lenky Sárové Maliské zaujal natolik, že zákazníci v daleko větší míře začali využívat i firemní e-shop, jehož obrat vzrostl na 250 procent," dodal Vlastimil Argman.
V celkovém objemu tržeb okolo 400 milionů sice e-shop stále hraje spíše doplňkovou roli, ale pomáhá dostat značku do povědomí. Celkově tak podle ředitele Thun 1794 skončil loňské hospodaření se ziskem okolo šesti milionů korun a zároveň se firmě podařilo vyřešit některé resty z minulých let.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.