Bečovské serpentiny na hlavním tahu z Karlových Varů do Plzně jsou po více než půlroční uzavírce od sobotního rána průjezdné. Na místě se od jara upravovaly nebezpečné zatáčky. Rekonstrukce měla skončit původně v červenci. Zprovoznění silnice se pak několikrát odložilo, protože zhotovitel nestihl stavbu dokončit.
„V rámci stavebních prací na 800 metrů dlouhém úseku došlo ke zvětšení poloměru zatáček problematického úseku s největší dopravní nehodovostí. Úprava komunikace I/20 měla být původně dokončena koncem července. Zprovoznění muselo být odloženo. Důvodem pozdějšího dokončení byly okolnosti, se kterými původní geotechnický průzkum nepočítal, jelikož ho nebylo možno provést v podrobném rozsahu z důvodu nepřístupnosti techniky do stávajícího lesního pozemku," informovala Kamila Zahálková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Na rekonstruovaném úseku, kde se nachází 13 stavebních objektů, se zvětšily poloměry vybraných nevyhovujících zatáček, někde formou násypů, ale zejména zářezem silnice do přilehlého skalního masivu. Samotná stavba pak měla trvat 17 týdnů a skončit měla už v srpnu. Cena byla 113 milionů korun bez DPH. Firmám za nedodržení termínu hrozí sankce za nepovolenou uzavírku i náhrady škod dopravcům, kteří museli jezdit po objížďce. Další penalizace za nedodržení termínu plyne pro zhotovitele ze smlouvy s ŘSD jako zadavatelem.
Silnice I/20 je hlavním tahem z Karlovarského kraje na Plzeň, proto byla v tendru na dodavatele doba trvání stavby jedním z hlavních kritérií. Objížďka se dotkla všech řidičů, kteří jezdili na Plzeň po výrazně delší trase.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.