Správa železnic opravuje trať z Karlových Varů do Potůčků na Karlovarsku za téměř 300 milionů korun. Na části krušnohorské železnice jezdí místo vlaků autobusy. Několik zastávek i peronů železničáři kompletně vymění. Práce by měly skončit v polovině listopadu, kdy se vlaky i cestující vrátí na trať. Celá rekonstrukce by potom měla být dokončena v příštím roce.
"V současné době probíhá rekonstrukce úseku mezi Novými Hamry a Perninkem. Stavbaři upravují nástupiště v zastávkách Nejdek-Tisová, Nejdek-Sejfy a Nejdek-Oldřichov. Zvyšují nástupiště a staví nové přístřešky, na zastávkách bude nově i osvětlení," uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Stavbaři vymění na této důležité železnici využívané hojně turisty při cestách do Krušnohoří kolejový rošt, kdy dřevěné pražce nahradí betonové. Obnoví odvodnění, vymění přejezdové konstrukce pěti železničních přejezdů a sanují kamenné zdivo mostních objektů a propustků. "Celá rekonstrukce trati mezi Novými Hamry a Perninkem bude stát 283 milionů korun," upřesnil mluvčí.
Vlaky mezi Nejdkem a Potůčky na Karlovarsku jsou po celém úseku nahrazeny autobusy náhradní dopravy podle výlukového jízdního řádu, zveřejněného na jednotlivých zastávkách a na webu Českých drah. V tomto režimu pojedou až do 15. listopadu. Rekonstrukce by měla skončit na jaře příštího roku, kdy už ale budou stavbaři trať i zastávky opravovat za plného provozu vlaků. Pouze krátkodobá výluka by se měla podle Gavendy dotknout cestujících v dubnu či květnu.
Horská část železnice z Karlových Varů do Potůčků, respektive do německého příhraničního města Johanngeorgenstadt je v úseku od Nejdku druhou nejvýše položenou tratí v Česku. Nazývá se Krušnohorský semmering a byla dokončena v roce 1899. Z Nejdku přes Nové Hamry do Perninku projíždí vlak třemi tunely a takzvanou novohamerskou smyčkou a překonává na 15 kilometrech výškový rozdíl 360 metrů, kdy se dostane až do nadmořské výšky 915 metrů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.