Karlovy Vary plánují v roce 2024 opravu části Chebského mostu nad průtahem města. Jde o přípravu na rekonstrukci historické části mostu. Rekonstrukce Chebského mostu bude v následujících letech patřit mezi nejdůležitější a zřejmě také nejnákladnější investice města. A minimálně po dobu rekonstrukce výrazně zasáhne do automobilové dopravy v centru Karlových Varů.
Opravy části mostu, který se označuje jako Chebský most 3, musí předcházet pracím na historické části mostu. „Je to z důvodu toho, že pokud se má v roce 2025, 2026 a 2027 rekonstruovat hlavní část Chebského mostu, jednička a dvojka, tedy část nad tratí a nad řekou, tak bude enormní zátěž na této části mostu. Proto dojde ke kompletní opravě povrchu, včetně dilatačních spár, říms nad průtahem, zábradlí a chodníků a všech viditelných částí mostu tak, aby vydržel minimálně deset let, než by přišlo na přetřes jeho přebudování a přímé napojení na Sokolovskou ulici," řekl náměstek primátorky Karlových Varů Tomáš Trtek (ANO).
Náklady na opravu části mostu by podle Trtka měly být zhruba 11 milionů korun a práce by se měly provádět v období od března do června.
Chystaná rekonstrukce Chebského mostu se už v rozpočtu Karlových Varů na příští rok projeví i další velkou částkou, a to 23 miliony korun na projektovou dokumentaci pro rekonstrukci hlavní části mostu. Rekonstrukci pak město plánuje zahájit v roce 2025.
Pětiobloukový silniční kamenný most přes řeku Ohři byl do provozu uveden v roce 1869. V 80. letech 20. století byla na jeho horní část umístěna betonová deska, po které dnes jezdí auta a chodí chodci. Právě tyto úpravy ale měly za následek postupné zhoršování stavu mostu. Zejména betonová deska z 80. let je už na hranici životnosti. V o něco lepším stavu je pak samotný kamenný základ mostu z 19. století. Náklady na opravu Chebského mostu se odhadují na stovky milionů korun, město se proti bude snažit získat státní dotaci, třeba i jen na některou část mostu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.